ΓέρακαςΓέρακας-Παλλήνη-oldΈργα

Άμεσες λύσεις σε δώδεκα προβλήματα ζητά ο Δήμος

Ποια ειναι τα αιτήματα που υπέβαλε στην κεντρική κυβέρνηση η δημοτική αρχή για την Παλλήνη, τον Γέρακα και την Ανθούσα.
Την κατασκευή σταθμού Μετρό στον Γέρακα, το ξεμπλοκάρισμα των πολεοδομικών μελετών, την απόδοση των ελεύθερων χώρων στην τοπική κοινωνία και την προώθηση των έργων διευθέτυσης ρεμάτων, έθεσε, μεταξύ άλλων ως βασικά του αιτήματα προς την κεντρική κυβέρνηση ο Δήμος Παλλήνης στο 12ο Αναπτυξιακό Συνέδριο των Δήμων Ανατολικής Αττικής που έλαβε χώρα στα τέλη Μαρτίου.
Την σχετική εισήγηση έκανε ο Δήμαρχος Θανάσης Ζούτσος.
Συνολικά, ο Δήμος Παλλήνης υπέβαλε 12 θέματα που απαιτούν άμεσες λύσεις. Αυτά ειναι τα εξής:
• Η υλοποίηση του χωροταξικού σχεδιασμου μέσα απο την ολοκλήρωση του σχεδίου πόλης για την εξασφάλιση της οργανωμένης και ορθολογικής ανάπτυξης του Δήμου. Υπαρχουν αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη 15 πολεοδομικές μελέτες, οι 13 στην Παλλήνη και απο μια σε Γέρακα και Ανθουσα. Οι περισσότερες εξ αυτών εκρεμμούν για δεκαετίες. Ο Δήμος ζήτησε την απλούστευση διαδικασιών και την παράκαμψη της γραφειοκρατίας.
• Η απόδοση στην τοπική αυτοδιοίκηση των εναπομείναντων ελεύθερων χώρων του Δήμου. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον Λόφο Κεραίας, στη θέση Σταυρός, ιδιοκτησιας πρώην ΕΡΤ και νυν ΤΑΙΠΕΔ, έκτασης 32 στρεμμάτων, το Στρατόπεδο Λάμπρου στην Κάντα, έκτασης 77 στρεμμάτων και ο Λόφος Λεβίδη που αποτελεί ιδιωτική έκταση. Για τα δυο πρώτα, τα οποία ανήκουν στο δημόσιο, ο Δήμος ζητά την δωρεαν παραχώρηση τους και για την ιδιωτικη έκταση να κινηθουν οι διαδικασίες απαλλοτριωσης. Στόχος του Δήμου είναι να αξιοποιήσει τους χώρους για χρήσεις πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού και πολιτισμού.
• Το ξεμπλοκάρισμα των μεγάλων έργων διευθέτησης ρεμάτων που αυτή τη στιγμή καθυστερουν λόγω πολυνομίας και συναρμοδιοτητων πολλών φορέων ενώ δημιουργούν προβλήματα και στην ομαλή εξέλιξη του χωροταξικού σχεδιασμού του Δήμου.
• Την κατασκευή σταθμού Μετρό και Προαστιακού Σιδηδρόμου στον Γέρακα, στο πλαίσιο της επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής έως το Λαύριο. Σύμφωνα με τον Δημο το έργο ειναι ώριμο και υπάρχει θετική ανταπόκριση απο το υπουργείο. Ο Δήμος ζητά ακόμα την κατασκευή έργων στον κόμβο Ραφήνας της Αττικής Οδού έτσι ώστε να εξυπηρετούνται όλες οι κατευθύνσεις και να μην χρησιμοποιούνται οι κεντρικοί δρόμοι της πόλης για την διαμπερή κίνηση οχημάτων.
• Την απλούστευση των διαδικασιών χωροθέτησης και αδειοδότησης σταθμών μεταφόρτωσης απορριμμάτων και πράσινων σημείων.
• Την οριστική επίλυση του προβλήματος αποχέτευσης. Το έργο έχει προχωρήσει σε επίπεδο μελετών και εντάξεων και απομένει η δημοπράτηση του. Ωστόσο, ο Δήμος θέτει το θέμα ευρύτερα σε επίπεδο περιφέρειας Ανατολικής Αττικής η οποία ακόμα ζει στο “βασίλειο των βόθρων”.
• Την σύνδεση ολου του Δήμου με το δίκτυο φυσικού αερίου, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος επέκτασης του δικτύου με στόχο την κάλυψη όλων των Δήμων της Ανατολικής Αττικής.
• Την υπογειοποίηση καλωδίων και την κατάργηση πυλώνων υπερυψηλής τάσης που διασχιζουν τον Δήμο σε μεγάλο μήκος, υποβαθμίζοντας το περιβάλλον και δημιουργώντας προβλήματα στον χωροταξικό σχεδιασμό.
• Την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων, όπως το ιερό στο λόφο Κεραίας, για το οποίο υπάρχει ήδη μελέτη για αναστήλωση. Επίσης αλλα μνημεία όπως ο Λέον της Κάντζας, βυζαντινοί ναοί και νεότερα μνημεία για τα οποία απαιτουνται εκτεταμμένα έργα συντήρησης και ανάδειξης.
• Την επίλυση των προβλημάτων σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει ένας Δήμος ο οποίος είδε μέσα σε λίγο χρόνικό διάστημα τον πληθυσμό του να υπερδιπλασιάζεται ενώ οι σχολικές υποδομές δεν μπορούν να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες.
• Την άμεση προώθηση των ΤΟΜΥ ωστε να παρέχεται πρωτοβαθμια φροντιδα υγειας σε επίπεδο Δήμων.
• Την επίλυση του σημαντικού προβλήματος με τις αστικές συγκοινωνίες οι οποίες λειτουργούν με πολλά προβληματα, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στα χαμηλοτερα εισοδηματικά στρώματα.
• Την επιπλέον στελέχωση και ενίσχυση του τοπικού αστυνομικού τμήματος της περιοχής.
• Την πλήρης διασύνδεση των ηλεκτρονικών συστημάτων του ευρύτερου δημόσιου τομέα

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close