V-talksThe V-sideΣυνεντεύξειςInterviewsΕιδήσεις

“Wine and Deli”: Ο Νίκος Στέφας μας συστήνει μια ξεχωριστή κάβα στο Ηράκλειο

Συνέντευξη του επιχειρηματία στη Victory- Press και την Παναγιώτα Χαϊδεμένου

Τα μαγαζιά της γειτονιάς μας τα ξέρουμε συνήθως με κλειστά μάτια. Κάθε μαγαζί που ανοίγει ή κλείνει αποτελεί σχεδόν μια αλλαγή της καθημερινότητας μας. Μια νέα αγάπη ξεκινά ή μια παλιά συνήθεια χάνεται. Κάπως έτσι έχουμε στο μυαλό μας τα μαγαζιά που ξέρουμε και εμπιστευόμαστε και συνήθως, ξέρουμε και εμπιστευόμαστε και τους ανθρώπους που βρίσκονται μέσα σε αυτά.

Μια τέτοια εμπιστοσύνη μας εμπνέει και ο κύριος Νίκος Στέφας, ιδιοκτήτης του καταστήματος Wine and Deli που βρίσκεται στο Ηράκλειο. Άριστος γνώστης του κρασιού άλλα και κάθε ποτού που βρίσκεται στην επιχείρηση του, αγαπάει τη δουλειά του και μιλάει για τους πελάτες του σαν να γνωρίζονται χρόνια. Καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για έναν καταστηματάρχη που δεν βλέπει τον καταναλωτή μόνο μ’ αυτή την ιδιότητα, άλλα πασχίζει για την διαπροσωπική σχέση με τους Ηρακλειώτες και θέλει πραγματικά να προσφέρει τις υπηρεσίες του με όλη την σημασία του ρήματος.

Αγαπάει το καλό κρασί και το προσφέρει απλόχερα. Αγαπάει τη γειτονιά του και όσους ζουν σε αυτή.

 

Κύριε Στέφα, θα ήθελα καταρχάς να σας ρωτήσω πως βιώνετε ως επιχειρηματίας όλη αυτή την κατάσταση που βιώνουμε στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες;

Ανήκω σε μία επαγγελματική ομάδα η οποία δόξα τω Θεώ δεν έχει σταματήσει να εργάζεται κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Θα είναι τουλάχιστον αχαριστία να πω ότι με έχει επηρεάσει η κρίση, την ίδια στιγμή που άλλοι επαγγελματίες είναι κλειστά εδώ και μήνες. Παρ’ όλο όμως που έχω την ευλογία να βάζω το κλειδί κάθε πρωί στην πόρτα του μαγαζιού μου, η ανασφάλεια για μία βίαιη μεταβολή των δεδομένων ασφαλώς και υπάρχει, και αυτό είναι κάτι που με απασχολεί ιδιαίτερα. Η κούραση που έχει δημιουργήσει όλη αυτή η κατάσταση στον καταναλωτή σίγουρα δεν μπορεί να εργαλοποιηθεί, αντιθέτως δημιουργεί αρνητικές ως επί το πλείστον προοπτικές για το διάστημα μέχρι την επιστροφή μας σε μία φυσιολογική ζωή.

Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι πλέον για μελλοντικές κρίσεις, κάθε είδους, αποκτώντας από σήμερα κιόλας ευελιξία σε ενέργειες marketing και πωλήσεων έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε όσο πιο αποτελεσματικά σε νέες αναταράξεις.

Πολλοί επαγγελματίες στράφηκαν προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, και το Wine & Deli συνεργάζεται με μία πλατφόρμα ηλεκτρονικών πωλήσεων, αλλά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την μαγεία της διά ζώσης πώλησης στο φυσικό κατάστημα.Συνεχίζω να ελπίζω, να ονειρεύομαι και να προσπαθώ, να δημιουργώ και να παράγω παρ’ όλες τις αντιξοότητες.

 

Έχετε παρατηρήσει αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών;

Είναι εύλογο ότι η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει τον τελευταίο χρόνο. Ο πελάτης λιανικής, ο πελάτης της διπλανής πόρτας χαρακτηρίζεται πλέον από δύο πράγματα α) από μία κακή διάθεση και β) από μία ζορισμένη οικονομική κατάσταση και μάλιστα με αρνητικές προοπτικές. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο πλήθος αλλά και την αξία των προϊόντων που βάζει στη σακούλα του για κάποιους από αυτούς. Αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα σε σχέση με τις ανάγκες τους αλλά και τα απαραίτητα που επιβάλλει η εποχή ενός εγκλεισμού στο σπίτι. Υπάρχουν όμως και πελάτες οι οποίοι δεν έχουν αισθανθεί αλλαγές στα οικονομικά τους, αντιθέτως οι περισσότερες ώρες παραμονής στο σπίτι μοιραία τους έχουν οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης και είναι αυτοί που προσφέρουν το θετικό πρόσημο στα στατιστικά των πωλήσεών στα καταστήματα τροφίμων και ποτών.

 

Οι έρευνες δείχνουν ότι με την καραντίνα ήδη από τον περασμένο Μάρτιο και με την συνέχιση την φετινή χρονιά η κατανάλωση αλκοόλ έχει αυξηθεί αισθητά. Εσείς παρατηρήσατε αύξηση στην ποσότητα ποτών που καταναλώνουν οι πελάτες στο σπίτι;

Αυτό είναι αλήθεια, κάποιοι όπως είπαμε πίνουν περισσότερο. Τους βοηθάει να χαλαρώσουν, να αισθανθούν ότι υπάρχουν, ίσως και να κοινωνικοποιηθούν. Ο βασικός πυρήνας της δουλειάς μας είναι το Ελληνικό Εμφιαλωμένο κρασί και επιλεγμένα Ελληνικά κρασιά από ασκό με μία πινελιά από το διεθνή αμπελώνα. Γι αυτά μπορώ να σας μιλήσω με σιγουριά. Ακούω όμως από συναδέλφους ότι και τα οινοπνευματώδη ποτά παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις τους. Μοιραία. Δεν είναι μόνο ότι ο κόσμος έχει προσαρμοσθεί λόγω της κρίσης σε μία «κατ ‘οίκον» διασκέδαση επιλέγοντας οικονομικότερα ποτά όπως είναι το κρασί, έχει υπάρξει γενικά μία στροφή του κόσμου στην αναζήτηση και κατανάλωση περισσότερου κρασιού καθώς το έχει εντάξει στη διατροφή του αλλά και πριν την κρίση στη διασκέδασή του. Σε ό,τι αφορά το κρασί η ανάπτυξη της Ελληνικής κουζίνας και γαστρονομίας, η αλματώδης εξέλιξη της αγοράς των wine bars, η εξέλιξη της Ελληνικής οινοποιίας, οι επενδύσεις που έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται στον κλάδο, η εξέλιξη του οινοτουρισμού και πολλά άλλα έχουν ωθήσει ούτως ή άλλως τον καταναλωτή να αγοράζει περισσότερο κρασί στο σπίτι απ’ ότι στο παρελθόν. Η καραντίνα ενίσχυσε σαφώς την κατανάλωση.

Πόσα χρόνια διατηρείτε την επιχείρησή σας;
Στο μυαλό μου έχει περάσει την δεκαετία!! Σαν φυσικό κατάστημα ξεκινήσαμε το 2016.
Λειτουργούμε 7 ημέρες την εβδομάδα ακόμα και τους καλοκαιρινούς μήνες που ο κόσμος λείπει. Είμαστε ανοιχτά όλην την ημέρα και προσφέρουμε στους κατοίκους κυρίως του Ηρακλείου μία σειρά επιλεγμένων Ελληνικών
εμφιαλωμένων κρασιών – ετικετών, ποικιλιών, παραγωγών από τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.
Συνεχώς αναζητάμε, νέα, γοητευτικά κρασιά που θα επιτρέψουν στον πελάτη μας να κάνει ένα ωραίο οινικό ταξίδι
διεγείροντας τις αισθήσεις του.
Ο κόσμος των βορείων προαστίων στηρίζει την τοπική αγορά και τις
μικρομεσαίες επιχειρήσεις;
Ο κόσμος πρέπει πρώτα να σε εμπιστευθεί. Να δει τι καινούργιο προσφέρεις και να σου δώσει ψήφο εμπιστοσύνης. Η δύναμη της συνήθειας είναι σημαντική και είναι δύσκολα εύκαμπτη.
Παρ’ όλα αυτά εάν έχεις μία εμμονή στην βασική σου επιχειρηματική ιδέα ο
κόσμος τελικά θα σε προτιμήσει. Θα σε εντάξει στις επιχειρήσεις που θα προτιμήσει για τις αγορές του. Νομίζω ότι οι τοπικές αγορές χρήζουν ποιοτικότερες επενδύσεις από τους
ελεύθερους επαγγελματίες. Τα τελευταία χρόνια απαντώνται στην αγορά
εξαιρετικά μικρά επιχειρηματικά κύταρα που ικανοποιούν τις προσδοκίες της τοπικής κοινωνίας. Γι αυτό δεν πρέπει να φοβόμαστε σε ένα επιχειρηματικό βήμα, εάν αυτό έχει κάτι να πει στους καταναλωτές. Να βγούμε από την λογική του «άλλο ένα κατάστημα» και να πάμε στη λογική του «ένα άλλο κατάστημα» για τη γειτονιά μας.

 

 Στην “κάβα της γειτονιάς” οι πελάτες χτίζουν φιλικές σχέσεις με τα άτομα που εργάζονται εκεί; Πιστεύετε πως με κάποιο τρόπο οι σταθεροί πελάτες σας νιώθουν “δικό τους άνθρωπο”;
Είναι πολύ σημαντικές αυτές οι σχέσεις. Είναι η ικανή και αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη της επιχείρησης της γειτονιάς. Οι πελάτες σου αγοράζουν επειδή θέλουν και πρέπει να θέλουν να αγοράσουν από εσένα. Κάνοντας μία προσεκτική επιλογή στις ετικέτες, αυτό
που απομένει είναι να ρευστοποιήσεις την εμπιστοσύνη τους απέναντί σου και απέναντι στη δουλειά σου. Γιατί τελικά τι πουλάς; Εμπειρία! Το ζουμί του κρασιού το βρίσκει και αλλού ο πελάτης σου. Στη διπλανή κάβα, στο Super market. Την εμπειρία ίσως όχι.
Έτσι σιγά σιγά χτίζεις μία δεξαμενή πελατών που αγοράζουν ξανά και ξανά. Και πρέπει πάντα να μπορείς να προσθέτεις και μία μικρή «τσαχπινιά» στη σχέση σου μαζί τους. Αλλά ο πελάτης είναι πάντα αυστηρός. Και ας είσαι ο
μόνος στο σύμπαν όλο. Και ας του έχεις προσφέρει το σύμπαν όλο. Αν τον προδώσεις θα φύγει. Παράλληλα θα πρέπει να εκπαιδεύεις τον πελάτη σου διαρκώς, να προσφέρεις μία στάλα γνώσης, να βάζεις το χέρι σου στην τσέπη όταν τον εκπαιδεύεις προσφέροντας δωρεάν προϊόν και στη συνέχεια να συνεχίσεις να επενδύεις επάνω του και να επιβραβεύεις την πιστότητά του. Είναι μία ωραία
αμφίδρομη σχέση, η σε καλή βάση χτισμένη εμπορική σχέση με τον πελάτη σου.

 

Είστε και ο ίδιος κάτοικος στο Νέο Ηράκλειο; Αν ναι ποιο θεωρείτε το
πιο όμορφο μέρος της περιοχής αυτής;
Ζω στο Ηράκλειο τα τελευταία 20 χρόνια.
Είναι μία όμορφη πόλη και απολαμβάνω το περπάτημα στα σοκάκια της. Ανθρώπινη και φιλική, πράσινη και χαλαρωτική.
Εδώ οι περισσότεροι γνωρίζονται μεταξύ τους και αυτό μου αρέσει πολύ.
Κάθε γειτονιά έχεις τις χάρες της, ως άνθρωπος του κέντρου της
πόλης όπου ζω και επιχειρώ εδώ, θα πρότεινα στον κάτοικο του Ηρακλείου να το δει με συμπάθεια και να ανακαλύψει τις ομορφιές του. Νομίζω όμως ότι ένας περίπατος στις γειτονιές πάνω από την Μαρίνου Αντύπα προς την Κηφισίας είναι κάτι που πρέπει να κάνει ο κάθε Ηρακλειώτης.

 

 

Το Wine and Deli σας περιμένει στην οδό Πρασίνου Λόφου 14 στο Ηράκλειο 

 

Facebook Page: https://www.facebook.com/winedeli.gr

 

 

Show More

Related Articles

Back to top button