“Wine and Deli”: Ο Νίκος Στέφας μας συστήνει μια ξεχωριστή κάβα στο Ηράκλειο
Συνέντευξη του επιχειρηματία στη Victory- Press και την Παναγιώτα Χαϊδεμένου
Τα μαγαζιά της γειτονιάς μας τα ξέρουμε συνήθως με κλειστά μάτια. Κάθε μαγαζί που ανοίγει ή κλείνει αποτελεί σχεδόν μια αλλαγή της καθημερινότητας μας. Μια νέα αγάπη ξεκινά ή μια παλιά συνήθεια χάνεται. Κάπως έτσι έχουμε στο μυαλό μας τα μαγαζιά που ξέρουμε και εμπιστευόμαστε και συνήθως, ξέρουμε και εμπιστευόμαστε και τους ανθρώπους που βρίσκονται μέσα σε αυτά.
Μια τέτοια εμπιστοσύνη μας εμπνέει και ο κύριος Νίκος Στέφας, ιδιοκτήτης του καταστήματος Wine and Deli που βρίσκεται στο Ηράκλειο. Άριστος γνώστης του κρασιού άλλα και κάθε ποτού που βρίσκεται στην επιχείρηση του, αγαπάει τη δουλειά του και μιλάει για τους πελάτες του σαν να γνωρίζονται χρόνια. Καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για έναν καταστηματάρχη που δεν βλέπει τον καταναλωτή μόνο μ’ αυτή την ιδιότητα, άλλα πασχίζει για την διαπροσωπική σχέση με τους Ηρακλειώτες και θέλει πραγματικά να προσφέρει τις υπηρεσίες του με όλη την σημασία του ρήματος.
Αγαπάει το καλό κρασί και το προσφέρει απλόχερα. Αγαπάει τη γειτονιά του και όσους ζουν σε αυτή.
Κύριε Στέφα, θα ήθελα καταρχάς να σας ρωτήσω πως βιώνετε ως επιχειρηματίας όλη αυτή την κατάσταση που βιώνουμε στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες;
Ανήκω σε μία επαγγελματική ομάδα η οποία δόξα τω Θεώ δεν έχει σταματήσει να εργάζεται κατά την διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Θα είναι τουλάχιστον αχαριστία να πω ότι με έχει επηρεάσει η κρίση, την ίδια στιγμή που άλλοι επαγγελματίες είναι κλειστά εδώ και μήνες. Παρ’ όλο όμως που έχω την ευλογία να βάζω το κλειδί κάθε πρωί στην πόρτα του μαγαζιού μου, η ανασφάλεια για μία βίαιη μεταβολή των δεδομένων ασφαλώς και υπάρχει, και αυτό είναι κάτι που με απασχολεί ιδιαίτερα. Η κούραση που έχει δημιουργήσει όλη αυτή η κατάσταση στον καταναλωτή σίγουρα δεν μπορεί να εργαλοποιηθεί, αντιθέτως δημιουργεί αρνητικές ως επί το πλείστον προοπτικές για το διάστημα μέχρι την επιστροφή μας σε μία φυσιολογική ζωή.
Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι πλέον για μελλοντικές κρίσεις, κάθε είδους, αποκτώντας από σήμερα κιόλας ευελιξία σε ενέργειες marketing και πωλήσεων έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε όσο πιο αποτελεσματικά σε νέες αναταράξεις.
Πολλοί επαγγελματίες στράφηκαν προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, και το Wine & Deli συνεργάζεται με μία πλατφόρμα ηλεκτρονικών πωλήσεων, αλλά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την μαγεία της διά ζώσης πώλησης στο φυσικό κατάστημα.Συνεχίζω να ελπίζω, να ονειρεύομαι και να προσπαθώ, να δημιουργώ και να παράγω παρ’ όλες τις αντιξοότητες.
Έχετε παρατηρήσει αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών;
Είναι εύλογο ότι η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει τον τελευταίο χρόνο. Ο πελάτης λιανικής, ο πελάτης της διπλανής πόρτας χαρακτηρίζεται πλέον από δύο πράγματα α) από μία κακή διάθεση και β) από μία ζορισμένη οικονομική κατάσταση και μάλιστα με αρνητικές προοπτικές. Αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο πλήθος αλλά και την αξία των προϊόντων που βάζει στη σακούλα του για κάποιους από αυτούς. Αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα σε σχέση με τις ανάγκες τους αλλά και τα απαραίτητα που επιβάλλει η εποχή ενός εγκλεισμού στο σπίτι. Υπάρχουν όμως και πελάτες οι οποίοι δεν έχουν αισθανθεί αλλαγές στα οικονομικά τους, αντιθέτως οι περισσότερες ώρες παραμονής στο σπίτι μοιραία τους έχουν οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης και είναι αυτοί που προσφέρουν το θετικό πρόσημο στα στατιστικά των πωλήσεών στα καταστήματα τροφίμων και ποτών.
Οι έρευνες δείχνουν ότι με την καραντίνα ήδη από τον περασμένο Μάρτιο και με την συνέχιση την φετινή χρονιά η κατανάλωση αλκοόλ έχει αυξηθεί αισθητά. Εσείς παρατηρήσατε αύξηση στην ποσότητα ποτών που καταναλώνουν οι πελάτες στο σπίτι;
Αυτό είναι αλήθεια, κάποιοι όπως είπαμε πίνουν περισσότερο. Τους βοηθάει να χαλαρώσουν, να αισθανθούν ότι υπάρχουν, ίσως και να κοινωνικοποιηθούν. Ο βασικός πυρήνας της δουλειάς μας είναι το Ελληνικό Εμφιαλωμένο κρασί και επιλεγμένα Ελληνικά κρασιά από ασκό με μία πινελιά από το διεθνή αμπελώνα. Γι αυτά μπορώ να σας μιλήσω με σιγουριά. Ακούω όμως από συναδέλφους ότι και τα οινοπνευματώδη ποτά παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις τους. Μοιραία. Δεν είναι μόνο ότι ο κόσμος έχει προσαρμοσθεί λόγω της κρίσης σε μία «κατ ‘οίκον» διασκέδαση επιλέγοντας οικονομικότερα ποτά όπως είναι το κρασί, έχει υπάρξει γενικά μία στροφή του κόσμου στην αναζήτηση και κατανάλωση περισσότερου κρασιού καθώς το έχει εντάξει στη διατροφή του αλλά και πριν την κρίση στη διασκέδασή του. Σε ό,τι αφορά το κρασί η ανάπτυξη της Ελληνικής κουζίνας και γαστρονομίας, η αλματώδης εξέλιξη της αγοράς των wine bars, η εξέλιξη της Ελληνικής οινοποιίας, οι επενδύσεις που έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται στον κλάδο, η εξέλιξη του οινοτουρισμού και πολλά άλλα έχουν ωθήσει ούτως ή άλλως τον καταναλωτή να αγοράζει περισσότερο κρασί στο σπίτι απ’ ότι στο παρελθόν. Η καραντίνα ενίσχυσε σαφώς την κατανάλωση.
Συνεχώς αναζητάμε, νέα, γοητευτικά κρασιά που θα επιτρέψουν στον πελάτη μας να κάνει ένα ωραίο οινικό ταξίδιδιεγείροντας τις αισθήσεις του.
Εδώ οι περισσότεροι γνωρίζονται μεταξύ τους και αυτό μου αρέσει πολύ.
Το Wine and Deli σας περιμένει στην οδό Πρασίνου Λόφου 14 στο Ηράκλειο
Facebook Page: https://www.facebook.com/winedeli.gr