Τον Νοέμβριο η τελική μάχη Δήμου Χαλανδρίου και Αττικής Οδού
Αρνείται η Αττική Οδός να καταβάλλει οφειλές ύψους 4,6 εκ. Ευρώ στον Δήμο Χαλανδρίου. “Απειλές”, “εκβιασμούς” και “σκανδαλώδεις παρεμβάσεις ανώτατων δικαστικών”, καταγγέλλει ο Δήμαρχος Σίμος Ρούσσος.
Μαίνεται η σύγκρουση μεταξύ Δήμου Χαλανδρίου και της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, για τα οφειλόμενα δημοτικά τέλη, ύψους άνω του 4,6 εκατ. Ευρώ, όπως αποκάλυψε η V σε προηγούμενο φύλλο.
Το ζήτημα θα εκδικαστεί τον Νοέμβριο από το ΣτΕ το οποίο παρενέβη “κατά παρέκκλιση” και με αιτιολογία ότι πρόκειται για “καινοφανές θέμα με μεγάλη σημασία, θέμα”, πήρε την υπόθεση από τα πολιτικά δικαστήρια, όπου δικαιώθηκε ο Δήμος.
Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει στην V, ο Δήμαρχος Χαλανδρίου Σίμος Ρούσσος, επιχειρήθηκε να εκδικαστεί η υπόθεση εντός του Αυγούστου, από θερινό τμήμα “που είναι υποβαθμισμένο και πιο ελεγχόμενο” όπως αναφέρει, αλλά μετά την αντίδραση του Δήμου, ορίστηκε τελικά να εκδικαστεί από το 5ο Τμήμα τον Νοέμβριο.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο κ. Ρούσσος στην V Ιουλίου 2018, “όλα ξεκίνησαν όταν ο Δήμος αποφάσισε να ερευνήσει σχετικά με τα δημοτικά τέλη και ανακάλυψε ότι πάνω από τριάντα επιχειρήσεις δήλωναν επί χρόνια ψευδή στοιχεία και έτσι πλήρωναν λιγότερα ή και καθόλου. “Τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρείες, εκδοτικές επιχειρήσεις, σούπερ μάρκετ, αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ο ΟΣΕ, η ΣΤΑΣΥ, η Αττική Οδός και άλλοι, έκρυβαν από 45 τμ έως 3.994. Βεβαιώθηκαν ήδη αναδρομικά δημοτικά τέλη ύψους περίπου 9,4 εκατομμυρίων ευρώ. Έως τώρα, ο Δήμος έχει εισπράξει πάνω από 1,13 εκ ευρώ από τις 30 επιχειρήσεις για τις οποίες ολοκληρώθηκε ο έλεγχος. Οι περισσότερες εταιρείες πλήρωσαν κανονικά χωρίς πρόβλημα. Μόνο με τη ΣΤΑΣΥ και την Αττική Οδό υπήρξαν προβλήματα” αναφέρει ο Δήμαρχος.
“ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ”
Ειδικότερα για την περίπτωση της Αττικής Οδού, ο Δήμαρχος αποκάλυψε ότι “η εταιρεία ήταν εξ αρχής επιθετική και κάθετα αρνητική να πληρώσει τα οφειλόμενα και διαχειρίστηκε την υπόθεση με απειλές και εκβιασμούς., επικαλούμενοι τον μνημονιακό νόμο του 2014 που τους απάλλαξε από την υποχρέωση να πληρώνουν τέλη. Εμείς όμως ζητάμε τα οφειλόμενα από το 2003 έως και το 2013 που ξεκινά το πεδίο εφαρμογής του νόμου” ανέφερε ο Δήμαρχος.
Το θέμα πήγε δικαστικά με το Πρωτοδικείο να δικαιώνει τον Δήμο. Στη συνέχεια η Αττική Οδός προχώρησε σε ασφαλιστικά μέτρα τα οποία και έχασε και διατάχθηκε κατάσχεση των λογαριασμών της. Η εταιρεία απάντησε με αίτημα ανακοπής επί του κατασχετηρίου. Κάπου εκεί, σύμφωνα με τον Δήμαρχο Χαλανδρίου, παρενέβη το ΣτΕ το οποίο πήρε την υπόθεση, μπλοκάροντας παράλληλα την δυνατότητα του Δήμου να εισπράξει.
“Αυτό ειναι νομικά παράδοξο. Δεν προβλέπεται από καμία δικονομική διάταξη” λέει ο κ. Ρούσσος ο οποίος μάλιστα αναφέρει ότι “μας είχαν προειδοποιήσει άλλωστε ότι το θέμα θα το καθαρίσει το ΣτΕ”.
ΣΤΑΣΥ
Αντίστοιχο πρόβλημα υπάρχει και με την ΣΤΑΣΥ, την εταιρεία που διαχειρίζεται την λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών και του Μετρό, η οποία χρωστάει δημοτικά τέλη 700.000 ευρώ, για το αμαξοστάσιο στην “Δουκίσης Πλακεντίας”. Όπως αναφέρει ο Δήμαρχος, αρχικώς η εταιρεία δήλωσε πρόθεση να προβεί σε συμβιβασμό, εν τέλει πήγε το θέμα δικαστικά με το δικαστήριο να προχωρά σε ένα ακόμα παράδοξο. Αντί να ζητήσει από την ΣΤΑΣΥ να αποδείξει την έκταση του αμαξοστασίου της στη Δουκίσσης Πλακεντίας, το ζήτησε από τον Δήμο ο οποίος και κατέθεσε όλα τα έγγραφα που ζητήθηκαν. Το θέμα θα εκδικαστεί τον Οκτώβριο σε ότι αφορά τα δημοτικά τέλη του 2013. Ο Δήμος ζητάει και τα οφειλόμενα των ετών 2011-2012. Για αυτά, το θέμα θα εκδικαστεί το 2019.
ΕΥΘΥΝΕΣ
Ποινικές ευθύνες σε επίπεδο απιστίας, κακουργηματικού χαρακτήρα, μπορούν να επιζήσουν για τις προηγούμενες διοικήσεις του Δήμου, σύμφωνα με νομικούς κύκλους, οι αποκαλύψεις για τα απλήρωτα τέλη των μεγάλων επιχειρήσεων.
Οι ευθύνες φτάνουν από τον Δήμαρχο και τους αρμόδιους αντιδημάρχους μέχρι τους διευθυντές των οικονομικών υπηρεσιών.