ΚοινωνίαΑπόψειςΠολιτικήV-talksΕκπαίδευσηΕιδήσεις

Ο “θαυμαστός νέος κόσμος” της παιδείας

Μέσα από τα μάτια του Νεκτάριου Κορδή, εκπροσώπου των εκπαιδευτικών στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Υπουργείου Παιδείας

Τα θέματα των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων και το νέο πρόγραμμα σπουδών δείχνουν ότι μετατοπίζεται ουσιαστικά ο στόχος της παιδείας, αποκτώντας ένα στοχοπροσηλωμένο περιεχόμενο, παράγοντας ανθρώπους ανταγωνιστικούς για την αγορά παρά ανθρώπους ολοκληρωμένους με ευρεία ενδιαφέροντα.

Χαρακτηριστικά ο Νεκτάριος Κορδής, Αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο του Υπουργείου Παιδείας με τις ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ/ΣΥΝΕΚ αναφέρει σε άρθρο του:

“Με αφορμή τα θέματα της Χημείας Προσανατολισμού, η Ένωση Ελλήνων Χημικών μιλά για τα δυσκολότερα θέματα όλων των τελευταίων ετών χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης.  Τα θέματα ήταν επίσης χωρίς διακριτική ικανότητα, που θα έδινε τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να πετύχει βαθμό αντίστοιχο των ικανοτήτων και της προετοιμασίας του, αλλά αντιθέτως υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα και καταληκτικά τονίζει ότι τα φετινά θέματα χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες, χρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος. Παράλληλα υπάρχουν διαμαρτυρίες υποψηφίων για λανθασμένο χημικό τύπο αλλά και  ερωτήματα που ήταν εκτός της αναθεωρημένης ύλης!

Στο μάθημα της Βιολογίας, υπήρξαν σοβαρά ζητήματα με διαγραφή υποερωτημάτων (!) και αναφορά της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων σχετικά με οδηγία βαθμολόγησης που έφτασε στα Βαθμολογικά Κέντρα!

Τέλος υπάρχουν αναφορές για τις πολύ αυξημένες αναβαθμολογήσεις αλλά και τις μέτριες επιδόσεις στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία!

Αλήθεια θεωρούν κάποιοι ότι οι «αρρυθμίες» που παρατηρήθηκαν σε διάφορα μαθήματα λύθηκαν με μια απλή διόρθωση που εστάλη στα Εξεταστικά Κέντρα και αφού οι υποψήφιοι έχασαν πολύτιμο χρόνο από την τρίωρη εξέταση τους;

Σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τους 100.000 υποψήφιους των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων. Για άλλη μια φορά θα δούμε μια ολομέτωπη επίθεση στο Δημόσιο Εκπαιδευτικό Σύστημα που παράγει «αναλφάβητους» μαθητές και μαθήτριες, για τους «ανίκανους και τεμπέληδες» εκπαιδευτικούς και φυσικά θα προβληθεί παντοιοτρόπως το ιδεολόγημα της αριστείας που τόσο καλά προάγει η σημερινή Κυβέρνηση της ΝΔ, ως πανάκεια απέναντι στο «χρεοκοπημένο» Δημόσιο Σχολείο!

Μην ξεχνάμε ότι σε λίγο καιρό οι βαθμολογίες των μαθητών μας θα είναι κριτήριο αξιολόγησης τόσο των σχολικών μονάδων όσο και των εκπαιδευτικών! Ποιος θα μιλήσει για τις πραγματικές αιτίες των προβλημάτων; Την υποχρηματοδότηση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την αδιοριστία, την ελαστική εργασία, τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα; Ευτυχώς έρχεται… το αυτόνομο σχολείο που θα εξαρτάται από την αγορά, τα επιχειρηματικά συμφέροντα και θα λύσει όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν «οι πελάτες» μαθητές και γονείς…

Ο «θαυμαστός νέος κόσμος» του νεοφιλελεύθερου οράματος για την παιδεία έχει και πολλά άλλα ενδιαφέροντα κεφάλαια:

Την επόμενη σχολική χρονιά στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια θα έχουμε «Εργαστήρια Δεξιοτήτων νου, μάθησης, ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης»! Προβλέπονται 20-28 εργαστήρια, δηλαδή 5-7 εβδομάδες ανά θεματικό κύκλο, με υποχρεωτική την υλοποίηση και των 4 θεματικών κύκλων! Με λίγα λόγια θα γίνεται ένα πέρασμα σε κάθε ενότητα με υποβάθμιση και επιφανειακή αντιμετώπιση των επιμέρους αντικειμένων! Είναι περιττό να σχολιαστεί ότι από τη μια μπαίνουν οι δεξιότητες ζωής και συμπεριφοράς (επικοινωνία, ενσυναίσθηση, συνεργασία κλπ), ενώ το σχολείο γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικό και εξετασιοκεντρικό, ήδη από το Γυμνάσιο, και εξοβελίζονται ολόκληρα γνωστικά αντικείμενα από το ΓΕΛ. Αυτά είναι –τουλάχιστον- αλληλοσυγκρουόμενα! Τα παιδιά δεν είναι στελέχη επιχειρήσεων για να τους κάνεις ταχύρρυθμα σεμινάρια δεξιοτήτων ζωής! Αντίθετα υιοθετούν τέτοιες  αρετές και όχι δεξιότητες, όταν εμφορείται από αυτές ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο του σχολείου εν γένει.  Πρόκειται για ένα νέο επικοινωνιακό τέχνασμα του Υπουργείου, από τα πολλά που είδαμε τη φετινή χρονιά…

Στις 22 Ιουνίου με το ΦΕΚ 2843 είχαμε την πρόσκληση για υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων των εκπαιδευτικών με θητεία στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία. Το άρθρο 1 τονίζει ότι η πρόσκληση αφορά μόνιμους εκπαιδευτικούς. Στο άρθρο 2 όμως τονίζεται  ότι απαιτείται: «Αριθμός Μητρώου μόνιμου εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση που δεν πρόκειται για μόνιμο εκπαιδευτικό, συμπληρώνεται ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.)! Ελπίζω να έχουμε απλά άλλο ένα «επιτελικό» λάθος από το Υπουργείο Παιδείας και να μην ετοιμάζεται μια νέα «οδυνηρή» έκπληξη για τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών! Στο ίδιο ΦΕΚ παράλληλα αποκλείονται οι εκπαιδευτικοί από την ελεύθερη επιλογή αίτησης σε άλλη περιοχή, σε περίπτωση που στην ΠΔΕ που ανήκουν λειτουργεί Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο! Για παράδειγμα ένας εκπαιδευτικός που ανήκει στην ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας – που έχει ΠΠΣ-  δεν μπορεί να διεκδικήσει θέση στην Αττική! Τόσο απλά… Ο συγκεκριμένους αποκλεισμός εμφανίζεται για πρώτη φορά σε διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών σε άλλα σχολεία όπως Καλλιτεχνικά, Μουσικά, Διαπολιτισμικά και σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσιακή μεταβολή και φυσικά αντίκειται στις αξίες της ισονομίας και της αξιοκρατίας για τις οποίες τόσο κόπτεται το επιτελικό κράτος της ΝΔ!

Και κάτι τελευταίο. Γιατί άλλαξε η προκήρυξη για τη θέση Διευθυντή του ΙΕΠ και πλέον μοριοδοτείται η «προϋπηρεσία σε θέση ευθύνης» και όχι η «προϋπηρεσία σε θέση ευθύνης στο δημόσιο ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα» που υπήρχε αρχικά; Ο δρόμος των «άριστων manager» από την ελεύθερη αγορά είναι πλέον ανοιχτός…

Είναι προφανές! Ο «θαυμαστός νέος κόσμος» του νεοφιλελευθερισμού είναι εδώ! Το είδαμε με την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, με τη νέα προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Υγείας και το ζούμε σχεδόν ένα χρόνο  και στο χώρο της Παιδείας!  Αποδομεί μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, ιδιωτικοποιεί και διαλύει το δημόσιο σχολείο συνεχίζοντας αταλάντευτα τους αγώνες για την προάσπιση του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας και για την οικοδόμηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος δημόσιου, δωρεάν και δημοκρατικού, ενός πραγματικά ποιοτικού σχολείου που θα χωρά όλους τους εκπαιδευτικούς και τη γνώση, θα προσφέρει ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και θα παραμένει ανοιχτό στις ανάγκες των μαθητών/τριών του και της κοινωνίας!”
ΠΗΓΗ:  tvxs.gr
Show More

Related Articles

Back to top button