H ευθύνη για τα κακώς κείμενα σε αυτή τη χώρα, μπορεί να είναι διαχρονική, αλλά ο καθένας αναλαμβάνει το δικό του μερίδιο, έντιμα και γενναία.
Το ερώτημα λοιπόν που θα έπρεπε να τίθεται είναι το τι έκανε αυτή η κυβέρνηση στη δική της βάρδια για να διορθώσει, να φτιάξει και να προλάβει το κακό.
Όχι τι έκαναν οι προηγούμενοι.
Αυτοί, διαχρονικά, πλήρωσαν τα δικά τους λάθη. Οι ψηφοφόροι τους τιμώρησαν. Και υποτίθεται ότι το 2019, επέλεξαν αυτή την κυβέρνηση για να βάλει τέλος στα διαχρονικά κακώς κείμενα. Για να μας κάνει Ευρώπη, όπως έλεγε.
Υπό αυτό το πλαίσιο, πήρε την εξουσία και για να φτιάξει έναν σύγχρονο, ασφαλή, σιδηρόδρομο για τον οποίον άλλωστε έχει εξαγγείλει σε όλη την κυβερνητική της περίοδο, έργα αξίας πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, θέτοντας τα τρένα, ψηλά στην ατζέντα, πότε με τα «βέλη» που θα ανταγωνίζονται τα αεροπλάνα στα ταξίδια Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πότε με τα μεγάλα projects επεκτάσεων του δικτύου.
Είχαν τέσσερα χρόνια για να φτιάξουν τα συστήματα ασφαλείας στο τμήμα της γραμμής που δεν διαθέτει. Από ότι λένε οι σιδηροδρομικοί, θα χρειαζόταν μόνο έξι μήνες για την εγκατάσταση τους.
Είχαν τέσσερα χρόνια, για να κάνουν ότι έπρεπε ώστε να γίνουν τα τρένα απόλυτα ασφαλή και να μη διαθέτουμε σταθμάρχες ανεκπαίδευτους που διαχειρίζονται τις γραμμές, ακόμα σήμερα, χειροκίνητα, λαμβάνοντας κάθε φορά, τεράστιο ρίσκο.
Δεν το έκαναν.
Δεν μιλάμε για θαύματα ή για ριζικές αλλαγές που απαιτούν χρόνια. Για τα αυτονόητα μιλάμε. Να ιδρώσει το αυτί τους, να αισθανθούν το ρίσκο που αναλαμβάνουν, αγνοώντας τους κώδωνες του κινδύνου και επιτρέποντας σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να ταξιδεύουν καθημερινά σε δολοφονικές ράγες.
Ας αναλάβουν λοιπόν γενναία την ευθύνη για τη δική τους βάρδια, αντί να την διαχέουν μακριά τους ή να την αποσυμπιέζουν με την παραίτηση ενός υπουργού, λίγο καιρό πριν τις εκλογές, στις οποίες θα είναι ξανά υποψήφιος.
Από τα «ισχυρή ανάπτυξη» και «ενωμένοι-μπορούμε» που ήταν τα κεντρικά προεκλογικά μηνύματα της ΝΔ το 2019, φτάσαμε στο… «πάμε κι ότι γίνει». Και για αυτό δεν φταίει ένας «αποδιοπομπαίος σταθμάρχης».
Γιάννης Ραμαντάνης
φώτο V