Μια περίεργη κινηματογραφική άνοιξη…
Η “νέα πραγματικότητα” επηρέασε σημαντικά και τον κινηματογράφο. Μπορεί κατά τη διάρκεια της καραντίνας οι ταινίες που είδαμε στο σπίτι να ξεπέρασαν τις ταινίες που έχουμε δει συνολικά στη ζωή μας, αλλά η μεγάλη οθόνη δέχτηκε ισχυρό πλήγμα, με τους κινηματογράφους να βάζουν λουκέτο και τα κινηματογραφικά φεστιβάλ να ακυρώνονται.
Σε πρώτο πλάνο, φυσικά, είναι το Φεστιβάλ των Καννών το οποίο ακυρώθηκε, με τις περισσότερες ταινίες του να προγραμματίζονται να φιλοξενηθούν από άλλα φεστιβάλ όπως του Τορόντο, της Ντοβίλ, της Ανγκουλέμ, του Σαν Σεμπαστιάν, της Νέας Υόρκης, της Μπουσάν και του Φεστιβάλ Λιμιέρ στη Λιόν, που διοργανώνει ο ίδιος ο Φρεμό.
Εντυπωσιακή είναι η επιβολή της “νέας πραγματικότητας” καθώς η προγραμματισμένη πρεμιέρα της ταινίας του Σπάικ Λι “Da 5 Bloods” στο Φεστιβάλ θα αντικατασταθεί από την πρεμιέρα του … στο Netflix στις 12 Ιουνίου, οπότε και η αίγλη του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ και του κόκκινου χαλιού αντικαθίσταται από το κόκκινο λογότυπο του Netflix.
Το μέλλον του κινηματογράφου σίγουρα διαφαίνεται καλλιτεχνικώς ευνοημένο σε σχέση με τις λοιπές τέχνες μιας και το νέο καθεστώς επιτρέπει και το Netflix και τους μαραθώνιους ταινιών στο σπίτι. Τι γίνεται όμως με της μεγάλες οθόνες; Για τους κλειστούς κινηματογράφους άγνωσται αι βουλαί του κυρίου και για τους θέρινούς προβλέπεται να ανοίξουν την 1η Ιουνίου μετά περισσής προσοχής και τήρησης των υγειονομικών κανόνων, με πληρότητα 40%.
Έστω κι έτσι, θα γεμίσουν τα ανοιξιάτικα βράδια μας με όμορφες κινηματογραφικές στιγμές. Και ίσως εφόσον δε θα συνωστίζονται οι θεατές έξω από το Cine Paris να γεμίσει με ποσοστό 40% και η Λάουρα στο Παγκράτι… Και ίσως να επιβιώσουν οι κινηματογράφοι για να μπούμε στην ουρά του χρόνου για το Θησείον.