Την τεράστια απώλεια φυτικού κεφαλαίου που άφησε πίσω της η «Μήδεια»
αποκάλυψε ο απολογισμός της διοίκησης για τη διαχείριση της πρόσφατης
κακοκαιρίας, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 3 Φεβρουαρίου
2021.
Όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος Διαχείρισης Απορριμμάτων κ. Κώστας Γερολυμάτος
από τις 18 έως τις 27 Φεβρουαρίου 2021 απομακρύνθηκαν από την υπηρεσία του
Δήμου σχεδόν 255 (!) τόνοι κλαδεμάτων, ήτοι 2.226 κυβικά μέτρα κλαδιών
που αντιστοιχούν στο 10% περίπου της ετήσιας συγκομιδής πρασίνου. Ο
όγκος αυτός των πεσμένων δέντρων και κλαδιών δημιουργήθηκε, όπως σημείωσε,
σε λιγότερο από δύο εικοσιτετράωρα.
Αποκαλυπτικό της υπεράνθρωπης προσπάθειας που καταβλήθηκε από τις υπηρεσίες
είναι το γεγονός ότι για την αποκομιδή τους απαιτήθηκαν 450 δρομολόγια –με όλα
τα διαθέσιμα οχήματα του Δήμου- από 3483 σημεία του Δήμου (σε κοινόχρηστους
και ιδιωτικούς χώρους). Την υπηρεσία συνέδραμαν στο έργο της και δύο εξωτερικοί
συνεργάτες με αντίστοιχο εξοπλισμό (φορτηγά με αρπάγη και οδηγούς).
Το μέγεθος της ζημιάς ήταν τόσο που μόνο η υπηρεσία Πρασίνου, με βάση τα
στοιχεία που παρουσίασε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κώστας Ευθυμίου, παρενέβη σε
634 (!) σημεία, κάτω από αντίξοες συνθήκες, από τις 16 Φεβρουαρίου έως την 1 η
Μαρτίου, για να κόψει κλαδιά και δέντρα. Ο αριθμός είναι μεγαλύτερος από το
συνολικό αριθμό κλαδεμάτων που πραγματοποιεί η υπηρεσία σε ένα χρόνο! Το
έργο της συνέδραμαν και δύο ιδιωτικά καλαθοφόρα.
Το αποκαρδιωτικό είναι ότι σύμφωνα με τους υπολογισμούς της υπηρεσίας 100
δέντρα σε όλο το Χαλάνδρι –κυρίως Πεύκα- και 53 στη Ρεματιά καταστράφηκαν
ολοσχερώς.
Σημαντική στην όλη διαχείριση αποδείχτηκε η αποστολή των φορτίων των
κλαδεμάτων στο ΟΑΚΑ αντί της Φυλής, μετά από συνεννόηση με την Περιφέρεια
Αττικής, καθώς διασφαλίστηκαν πόροι, καύσιμα και χρόνος και αντιμετωπίστηκε η
έλλειψη ικανού χώρου για την απόθεση των κλαδεμάτων στο αμαξοστάσιο του
Δήμου.
Αδύνατη η προληπτική κοπή δέντρων
Ο αντιδήμαρχος Πρασίνου τόνισε επίσης ότι είναι αδύνατον να προβλεφθεί ποια
δέντρα θα λυγίσουν υπό το βάρος του χιονιού όταν αυτά έχουν ελεγχθεί από τις
υπηρεσίες και έχουν κριθεί υγιή. «Η μόνη πρόβλεψη σ’ αυτή την περίπτωση θα
ήταν η κοπή όλων των δέντρων», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η
υπηρεσία έχει προβεί από το 2015 σε προληπτικά κλαδέματα 3.500 δέντρων.
Μετ’ εμποδίων η συνεννόηση με τον ΔΕΔΔΗΕ
Αναφορικά με το αίτημα του ΔΕΔΔΗΕ για υπόδειξη δέντρων που πρέπει να κοπούν
λόγω της εγγύτητάς του με καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος, ο κ. Ευθυμίου
υποστήριξε ότι οι υπηρεσίες του Δήμου έχουν ανταποκριθεί αποστέλλοντας τις
απαραίτητες υποδείξεις, χωρίς ποτέ να έχουν λάβει μια συγκεκριμένη απάντηση
από τον ΔΕΔΔΗΕ για το αν και πότε θα κοπούν τα δέντρα που υποδείχτηκαν, πλην
της πάγιας απάντησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι «είναι ενήμερος ο
ανάδοχος».
Υπεράνθρωπη προσπάθεια παρά την έλλειψη προσωπικού
Σε όλους τους τόνους πάντως οι άνθρωποι της διοίκησης του Δήμου Χαλανδρίου
εξήραν την αυταπάρνηση με την οποία οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες Πολιτικής
Προστασίας, Πρασίνου και Καθαριότητας δούλεψαν -στην πλειοψηφία των
περιπτώσεων σε 24ωρες βάρδιες- για να κρατήσουν την πόλη όρθια απέναντι σε
ένα σπάνιο για τα δεδομένα του Χαλανδρίου καιρικό φαινόμενο. Και μάλιστα
κόντρα στην ανυπέρβλητη δυσκολία της υποστελέχωσης των υπηρεσιών –λόγω της
διαχρονικής απαγόρευσης των προσλήψεων- ειδικά στους παραπάνω κρίσιμους
τομείς, οι οποίοι λειτουργούν τελικά με συμβασιούχους, οι οποίοι θα πρέπει να
εκπαιδεύονται εξ αρχής κάθε φορά στη χρήση του αναγκαίου εξοπλισμού.