ΕλλάδαΝέαΕιδήσεις

Νέα αύξηση κερδών στα σούπερ μάρκετ

Αύξηση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ έφερε ο πληθωρισμός τον ιανουάριο το 2023, την ώρα που ο κόσμος μείωσε τις ποσότητες προϊόντων στο καλάθι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, τα οποία επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο τζίρος των λεγόμενων «ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών» (σσ: δηλαδή των προϊόντων που καταναλώνονται σε σύντομο χρονικό διάστημα, όπως π.χ τα τρόφιμα) αυξήθηκε κατά 6,9% συγκριτικά με τον Ιανουάριο του 2022, μια αύξηση που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις οι οποίες άγγιξαν σχεδόν το 10% και όχι με την αύξηση της ζήτησης.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκαν στα 652 εκατ. ευρώ έναντι 610 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2022.

Την ίδια χρονική περίοδο η αξία των πωλήσεων είναι αυξημένη κατά 7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ενώ καταγράφεται μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2,5%.

Σημειώνεται ότι η πτώση στους όγκους τον Ιανουάριο «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα του 2022 είχαμε τις έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 17,7%, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 21,3%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κατηγορία των PL προϊόντων έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%. Αντίστοιχα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 29,1% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 22,3%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε τέσσερις και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%), στα αλκοολούχα ποτά (1,9%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%) και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%), στα σνακς (0,3%), στα γαλακτοκομικά (6,7%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%), στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).

Τα στοιχεία του Ιανουαρίου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους (11%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 15,1%.

Στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 10,5% με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 13,9%.

Κατά 6,4% αυξήθηκε ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%.

Αύξηση, 5% καταγράφηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 37,6% του συνολικού τζίρου.

Show More

Related Articles

Back to top button