ΠολιτισμόςΕλλάδαΙστορίαΕιδήσεις

“Υγεία, κ@υλα, επανάcταcη”: Το επετειακό γούρι του Μουσείου Μπενάκη που εξαντλήθηκε & έγινε viral

Μια διαφορετική κυκλοφορία βρέθηκε στο πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη, το οποίο φιλοξένησε επετειακό γούρι με τη Μαντώ Μαυρογένους, ως φεμινιστικό σύμβολο και έγινε…viral!

Το γούρι απεικονίζει την αγωνίστρια της Επανάστασης, Μαντώ Μαυρογένους, χωρίς τη παραδοσιακή φορεσιά της, και συνοδεύεται από το μήνυμα “Υγεία, κ@υλα, επανάcταcη”. Η δημιουργία της καλλιτεχνικής ομάδας B612, κυκλοφόρησε μάλιστα από τις 24 Φεβρουαρίου, ωστόσο οι χρήστες των social media αντελήφθησαν την ύπαρξή της, τις τελευταίες ημέρες.

Πρόκειται φυσικά για μια ευφάνταστη παραλλαγή της διάσημης αμερικανικής αφίσας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου “We can do it” η οποία έγινε και σύμβολο του φεμινιστικού κινήματος. Το διάσημο πόστερ ήταν ένα έργο του J.Howard Miller για την Westinghouse Electric, ώστε να ενισχύσει το ηθικό των εργατριών στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η καλλιτεχνική ομάδα που φιλοτέχνησε το γούρι, αναδεικνύει με έναν απλό και εύστοχο τρόπο τη δράση και τη σημασία της συμμετοχής των γυναικών στην Ελληνική Επανάσταση του 1821, μέσα από το πρόσωπο της Μαυρογένους.

Επετειακό γούρι με τη Μαντώ Μαυρογένους
Επετειακό γούρι με τη Μαντώ Μαυρογένους  ΠΩΛΗΤΗΡΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΜΠΕΝΑΚΗ

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του NEWS 24/7, το ενδιαφέρον του κοινού ήταν τέτοιο που το εν λόγω γούρι εξαντλήθηκε και εν συνεχεία “κατέβηκε” από την ιστοσελίδα του πωλητηρίου του Μουσείου Μπενάκη. Ετεροχρονισμένα προέκυψαν και στα social media σχόλια για την επετειακή κυκλοφορία, τα οποία στη συντριπτική πλειοψηφία τους ήταν θετικά. Προφανώς και υπήρχαν και οι αναμενόμενες “φωνές” της μειοψηφίας.

Η ομάδα B612 είχε δημιουργήσει άλλωστε και “μαρτιάτικα” βραχιολάκια κατά της πατριαρχείας.

 

Η δημιουργός του lucky charm, Κατερίνα Σαββοπούλου είχε πει σε συνέντευξή της στο Marie Claire:

“Η Μαντώ είναι το σύμβολο του φεμινισμού. Έπεσε θύμα της πατριαρχίας, δεν ήταν η Τουρκοκρατία που την σκότωσε. Η Μαντώ δεν δίστασε να κάνει μήνυση στον Υψηλάντη για αθέτηση υπόσχεσης γάμου, αλλά έπρεπε να αποδείξει ότι δεν υπήρξε παρθενοφθορία, πράγμα δύσκολο και υποτιμητικό, οπότε παραιτήθηκε και δεν βρήκε ποτέ το δίκιο της. Πέθανε μόνη και ξεχασμένη στην Πάρο. Πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της μέσα στην εξαθλίωση, καθώς είχε διαθέσει όλη τη μεγάλη περιουσία της στην Επανάσταση”.

Πηγή: news247.gr

Show More

Related Articles

Back to top button