Μετ΄εμποδίων θα πραγματοποιηθούν οι μετακινήσεις με τα μέσα σταθερής τροχιάς σήμερα (1/3) εξαιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζομένων.
Γραμμή 1 – ΗΣΑΠ
Την αναστολή της στάσης εργασίας στη γραμμή 1 του Μετρό (ΗΣΑΠ) σήμερα 1 Μαρτίου 2023 ανακοίνωσε η Ένωση Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ. μετά από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Τα δρομολόγια στη Γραμμή 1 του Μετρό «Πειραιάς – Κηφισιά» σύμφωνα με ενημέρωση της ΣΤΑ.ΣΥ. θα ξεκινήσουν στις 10:30 το πρωί (έως ότου να προσέλθουν οι εργαζόμενοι στα πόστα τους) μετά την αναστολή της στάσης εργασίας σωματείου εργαζομένων.
«Με βαθιά θλίψη στις καρδιές μας για το τραγικό σημερινό δυστύχημα, το μεγαλύτερο ίσως στην ιστορία του ελληνικού σιδηροδρόμου, ως ένδειξη πένθους στην εθνική τραγωδία, αναστέλλουμε τη σημερινή μας κινητοποίηση. Οι καρδιές όλων σήμερα χτυπάνε εκεί στα Τέμπη. Συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων» τονίζει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων ΣΤΑ.ΣΥ.
Μετρό
Στάση εργασίας από τις 18.00 έως τη λήξη της βάρδιας έχει εξαγγείλει και το μεγαλύτερο σωματείο εργαζομένων του μετρό, το ΣΕΛΜΑ μαζί με το Σωματείο Ηλεκτροδηγών με αίτημα την πρόσληψη προσωπικού.
Η ΣΤΑΣΥ έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κριθεί η κινητοποίηση παράνομη, ωστόσο η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί πιθανότατα αύριο. Πηγές της εταιρίας, σημειώνουν, πάντως, ότι για ενδεχόμενες αλλαγές στο πρόγραμμα θα ενημερώσουν με ανακοίνωση το επιβατικό κοινό.
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους επισημαίνουν ότι αν και το οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ προβλέπει 3.127 θέσεις εργασιας – χωρίς τους 3 καινούριους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά – αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι είναι 2.280 με τα οργανικά κενά να είναι 847.
Και αυτό, ενώ έχουν προστεθεί τρεις νέοι σταθμοί (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο): «Η εταιρία μπορεί και εξυπηρετεί σήμερα σε πραγματικό χρόνο το επιβατικό κοινό μόνο με υπερωρίες, με δεδουλευμένα ρεπό χωρίς ανάπαυση, μη δίνοντας άδειες ξεκούρασης και κάθε είδους άλλη άδεια σε μεγάλη μερίδα του προσωπικού», σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους.
Προσθέτουν μάλιστα ότι από τις προσλήψεις που έγιναν το 2020 και αφορούσαν 170 τεχνίτες και οδηγούς συρμών, σχεδόν το 1/3 των επιτυχόντων έχει ήδη δηλώσε οικειοθελή παραίτηση, επειδή αν και στα προσόντα εντασσόταν η προηγούμενη εργασιακή εμπειρία, αυτή δεν αναγνωρίστηκε μισθολογικά.
Το ΣΕΛΜΑ εκτιμά ότι εάν η κατάσταση αυτή δεν αλλάξει, η εταιρία θα έρθει αντιμέτωπη με κύμα μαζικών παραιτήσεων στο άμεσο μέλλον «και δε θα μπορεί να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό λόγω έλλειψης προσωπικού».