“Ένα όραμα της Μελίνας, του Κώστα Λαλιώτη και του Αντώνη Τρίτση για την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων αποτελεί ο Μεγάλος Περίπατος” αναφέρει ο Παύλος Γερουλάνος σε άρθρο που δημοσίευσε στο thesocialist.gr, χωρίς να παραλείπει να μιλήσει για τις ενστάσεις που έχει σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής του σχεδίου από την Δημοτική Αρχή.
Αναλυτικά:
“Πρώτα απ’ όλα, ας μην πέφτουμε στην παγίδα. Ο λεγόμενος “Μεγάλος Περίπατος” δεν είναι τίποτα άλλο από τη συνέχιση της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων, ένα όραμα του ΠΑΣΟΚ που συνέλαβαν και υλοποίησαν η Μελίνα, ο Κώστας Λαλιώτης, ο Αντώνης Τρίτσης. Μιλάμε για ένα πρόγραμμα αναβάθμισης της πόλης που πολλοί διεκδικούν ως δικό τους αλλά λίγοι τόλμησαν να φέρουν εις πέρας.
Προεκλογικά, ο κ. Μπακογιάννης είχε δεσμευτεί για τη συνέχιση του έργου που σήμερα οικειοποιείται και υλοποιεί. Εμείς, ως παράταξη, είχαμε υποστηρίξει ότι η περιοχή της Αθήνας που χρειαζόταν άμεση αναβάθμιση ήταν η Δυτική Ιστορική Αθήνα, η βεντάλια που ξεκινά από τον Κεραμεικό και εκτείνεται ως τον Κολωνό, την Ακαδημία Πλάτωνα, τον Βοτανικό και το Ρουφ. Οι Αθηναίοι προτίμησαν το δικό του πρόγραμμα όταν τον εξέλεξαν Δήμαρχο.
Σήμερα, λοιπόν, πρέπει να αξιολογήσουμε αυτό το έργο μέσα από δύο πτυχές: Γιατί γίνεται και πώς γίνεται. Γίνεται διότι στην Αθήνα υπάρχει μεγάλη ανάγκη να αλλάξουμε προτεραιότητες: αντί να βάζουμε πάνω – πάνω το αυτοκίνητο και στο τέλος τον πεζό, την μάνα με το καροτσάκι, τον ΑΜΕΑ να βάλουμε πρώτα τον πεζό και τα ΜΜΜ, μετά τα δίκυκλα και τέλος το αυτοκίνητο. Σε αυτό συμφωνήσαμε όλες οι παρατάξεις που στηρίξαμε τις αλλαγές προεκλογικά.
Σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα και το κόστος υπάρχουν πολλά θέματα με τα οποία έχουμε σοβαρές ενστάσεις. Πρώτον, το πείραμα έπρεπε να ξεκινήσει νωρίτερα, όταν η κίνηση στην Αθήνα ήταν ελάχιστη. Ο κ. Μπακογιάννης δεν πρόλαβε και το ξεκίνησε στη μέση των εξετάσεων. Αυτό δημιούργησε τεράστια προβλήματα και μεγάλη σύγχυση την πρώτη μέρα. Δεύτερον, έπρεπε να έχουν διευθετηθεί θέματα όπως η σύνδεση με τα ΜΜΜ, η πρόσβαση των ΑΜΕΑ και οι θέσεις παρκαρίσματος για δίκυκλα που ακόμα και σήμερα εκκρεμούν. Και, τέλος, θα έπρεπε το κόστος να έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, πράγμα που δεν έγινε λόγω του νόμου Θεοδωρικάκου. Στην Οικονομική Επιτροπή, μόνο η Παράταξη του κ. Μπακογιάννη ψήφισε τον προϋπολογισμό.
Τώρα το πείραμα έχει ξεκινήσει. Η αποτελεσματικότητά του θα επαναξιολογηθεί και τον Σεπτέμβριο που θα ξεκινήσουν τα σχολεία και στο τέλος του έτους και κάθε ατέλεια θα διορθωθεί. Σε κάθε περίπτωση, ο Μεγάλος Περίπατος δεν θα κριθεί μόνο από τεχνοκράτες και πολιτικούς αλλά και από τους ίδιους τους Αθηναίους με ψυχραιμία και αφού διορθωθούν οι όποιες “αρρυθμίες”.