Χαλάνδρι

Πάτημα Χαλανδρίου: Έργα που άργησαν για δεκαετίες

Συνολικό σχέδιο έργων και παρεμβάσεων από τον Δήμο Χαλανδρίου. Ξεμπλόκαρε και το θέμα του 17ου Δημοτικού Σχολείου.

 

Αποτελούσε κάποτε την πιο προσβάσιμη διαδρομή για τους σαρακατσανέους τσοπάνηδες και τα κοπάδια τους που πήγαιναν από και προς την Πεντέλη. Κι από αυτούς πήρε το όνομα “Πάτημα”, λόγω του σχετικά επίπεδου εδάφους που έδινε δυνατότητα βοσκής.

Μετά ήρθαν οι μαρμαράδες και έπειτα οι τσιγγάνοι. Κάπου στα τέλη του 80 και στις αρχές του 90, άρχισαν να έρχονται νέες οικογένειες με σχετικά υψηλά εισοδήματα και έχτιζαν, μέχρι που φτάσαμε στις αρχές του 21ου αιώνα και η κατασκευή του Μετρό και της Αττικής Οδού, το μετέτρεψαν σε ένα από τα πιο δημοφιλή προάστια.

Αλλά και στην περίπτωση του Πατήματος, δεν συνέβη τίποτα διαφορετικό από ότι συνέβαινε πάντα στην Ελλάδα.

Οι άνθρωποι που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή, γρήγορα ανακάλυψαν ότι μπορεί να είχαν ένα ωραίο και άνετο σπίτι στις παρυφές της πόλης, ωστόσο δεν είχαν σχολεία και παιδικούς σταθμούς να στείλουν τα παιδιά τους. Ούτε παιδικές χαρές. Δεν είχαν δίκτυο ομβρίων ούτε και πλήρες δίκτυο δρόμων και πλατείες. Δεν είχαν πλατείες.

Παράλληλα με τον οικοδομικό οργασμό γινόταν επιμέρους έργα που δεν έλυναν συνολικά όμως τα προβλήματα και έτσι ακόμα και σήμερα η περιοχή στερείται βασικών υποδομών.

Αυτή τη στιγμή πάντως, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα συνολικό σχέδιο έργων και παρεμβάσεων που φιλοδοξεί να αλλάξει το πρόσωπο της περιοχής. Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η διάλυση του παλιού καταυλισμού των Ρομά που υπήρχε στην περιοχή και η οποία έγινε με την πλήρη συναίνεση και συνεργασία των οικογενειών που διέμεναν εκεί και οι οποίες, μέσω του προγράμματος κοινωνικής ένταξης που υλοποιεί ο Δήμος Χαλανδρίου, διαμένουν πλέον σε νέες οικίες που έχουν μισθωθεί για τον σκοπό αυτό.

ΠΛΑΤΕΙΕΣ

Η περιοχή δεν είχε καν πλατείες παρά μόνο αδόμητους χώρους-χωράφια. Τώρα κατασκευάζονται δυο, απο τον Δήμο Χαλανδρίου με συνολικό προυπολογισμό πάνω από 600.000 ευρώ, μια στο νότιο τμήμα μεταξύ των οδών Γεννηματά – Κλεισούρας – Ευρυδίκης και μια στο βόρειο, στις Ηρακλείτου – Κυβέλης- Αγράμπελης και Ντάλιας.Τα έργα βρίσκονται σε φάση υλοποίησης και αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2019. Οι δυο πλατείες θα διαθέτουν πλήρες δίκτυο πεζοδρόμων και περίφραξη, παιδικές χαρές, γήπεδα αθλοπαιδιών, μικρά αμφιθέατρα, πλήρη εγκατάσταση φωτισμού και εκτεταμμένη φύτευση με φυσικό χλοοτάπητα και κατάλληλα δέντρα.

ΣΧΟΛΕΙΑ – ΜΠΑΙΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟ 17ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Το βασικό αίτημα των κατοίκων είναι η ανέγερση του 17ου Δημοτικού Σχολείου το οποίο πλέον φαίνεται ότι μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης αφού επήλθε συμφωνία μεταξύ Δήμου και ΚΤΥΠ ΑΕ προκειμένου να προωθηθεί τάχιστα το έργο. Αναμένεται ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα ειναι δυνατή η δημοπράτηση του έργου. Επιπλέον, ο Δήμος θα δημοπρατήσει μέσα στο επόμενο διάστημα μια νέα παιδική χαρά, στο Πάτημα ΙΙ, βόρεια της Αναπαύσεως. Αποτελεί την πρώτη παρέμβαση σε επίπεδο υποδομών που γίνεται στην περιοχή βόρεια της οδού Αναπαύσεως. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 400.000 ευρώ. Αυτη τη στιγμή λειτουργούν και δυο νέοι παιδικοί σταθμοί που παραδόθηκαν το 2017.

ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ

Ο πρώτος οργανωμένος δημοτικός χώρος άθλησης στο Πάτημα προβλέπεται να δημιουργηθεί στην αδόμητη έκταση που περικλείεται από τις οδούς Ηρακλείτου, Εκάτης, Μίνωος και Κίρκης. Θα περιλαμβάνει 4 γήπεδα τένις τα οποία θα μπορούν εύκολα να διαμορφωθούν σε γήπεδο ποδοσφαίρου 5Χ5. Ο Δήμος Χαλανδρίου εχει ολοκληρώσει την μελέτη και βρίσκεται σε συνεννόηση με την ΓΓΑ για την χρηματοδότηση της κατασκευής.


ΒΑΣΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Ένα μεγάλο έργο ασφαλτοστρώσεων αξίας 2.000.000 ευρώ που περιλαμβάνει σχεδόν το σύνολο των δρόμων της περιοχής έχει υποβάλλει ο Δήμος Χαλανδρίου ως πρόταση για χρηματοδότηση στην Περιφέρεια και αναμένεται στο επόμενο διάστημα η ένταξη του που θα συμπληρώσουν τις ασφαλτοστρώσεις που έγιναν το προηγούμενο διάστημα. Παράλληλα προχωρά η κατασκευή αγωγών ομβρίων στα σημεία όπου δεν υπήρχαν. Επιπλέον μέσα στους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει το έργο για την αλλαγή της κλίσης της οδού Ηρακλείτου στην στροφή στο ύψος του Έθνους ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται το έργο διαμόρφωσης της κεντρικής νησίδας της οδού με θάμνους και δέντρα. Η νησίδα παρέμενε κατάξερη επί 20 σχεδόν χρόνια.

 

Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button