Οι παρατηρήσεις της ΚΕΔΕ για την ηλεκτροκίνηση
Θετικό και γενναίο όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, βρήκε το ΔΣ της ΚΕΔΕ το νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, η διαβούλευση του οποίου λήγει την 1η Ιουλίου.
«Να μην τρέξουμε να βιαστούμε για την τοποθέτηση σταθμών φόρτισης, γιατί είναι μια αγορά δυναμική και απαιτεί μια εξειδικευμένη λειτουργίας την οποία οι δήμοι δεν είναι σε θέση να το συντηρήσουν» ήταν τα λόγια του Δημήτρη Παπαστεργίου προέδρου της ΚΕΔΕ προς τους Δημάρχους καθώς εκείνος έχει αρκετή ήδη εμπειρία από τον χώρο της συγκεκριμένη αγοράς.
Σύμφωνα με την εισήγηση του προέδρου οι παρατηρήσεις επί του νομοσχεδίου ήταν βασικά τρεις.
Η πρώτη αφορά τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων όπου η ΚΕΔΕ στον τομέα των φοροαπαλλαγών τα θέλει λίγο πιο τολμηρά και γενναιόδωρα.
Η δεύτερη αφορά την παραχώρηση δωρεάν στάθμευσης για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα για τις οποίες η ΚΕΔΕ έχει δεσμευτεί και με την υπογραφή της Πράσινης Συμφωνίας. Δεν είναι όμως λογικό τόνισε ο κ. Παπαστεργίου με την παραχώρηση σε παραχωρησιούχο να πληρώνουν οι δήμοι τα τέλη. Η ΚΕΔΕ δέχεται να απαλλάσσει από τα τέλη για τις εν λόγω θέσεις, προτείνει να υπάρξει όμως ένα ταμείο που να αποζημιώνει τον παραχωρησιούχο.
Τρίτη ένσταση της ΚΕΔΕ είναι ότι η υποχρέωση της αναλογίας για δημιουργία ενός σταθμού φόρτισης για κάθε 1.000 κατοίκους είναι υπερβολική τουλάχιστον για την αρχή. Ο κ. Παπαστεργίου πρότεινε να υπάρξει μια κλιμάκωση αυτής της υποχρέωσης.
Επίσης ο κ. Αλέξης Μαυραγάννης, Αντιδήμαρχος Βριλησσίων επεσήμανε το γεγονός ότι τα μέτρα απευθύνονται σε πιο ευκατάστατες τάξεις καθώς οι τιμές των αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλές. Ο κ. Παπαστεργίου έκανε την εκτίμηση ότι εντός δύο χρόνων οι τιμές θα πέσουν σε σημαντικό βαθμό. Επίσης ο κ. Μαυραγάννης επεσήμανε ότι για τις εγκαταστάσεις φόρτισης ο νόμος βάζει υπερβολικές γραφειοκρατικές απαιτήσεις και πρότεινε την απλοποίησή τους, πρόταση στην οποία συμφώνησε και ο κ. Παπαστεργίου.
ΠΗΓΗ: myota.gr