“Ξαφνικός θάνατος” για παιδεία και εκπαιδευτικούς!
Με τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών. Χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη. Για παράδειγμα, οι καθηγητές/τριες της Οικιακής Οικονομίας για να συμπληρώσουν ωράριο πρώτης ανάθεσης θα πρέπει να πηγαίνουν σε πάνω από 7 σχολεία την εβδομάδα.
Η «εξαφάνιση» γνωστικών αντικειμένων, ειδικά στο Λύκειο θα οδηγήσει χιλιάδες καθηγητές/τριες αναπληρωτές σε εργασιακή αβεβαιότητα και τελικά εκτός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Οι μόνιμοι καθηγητές/τριες στην καλύτερη περίπτωση από Σεπτέμβρη, αν δεν συμπληρώνουν ωράριο με 2η και 3η ανάθεση, θα βρίσκονται σε μόνιμη κινητικότητα.
Τι πετυχαίνει το υπουργείο με αυτήν την κίνηση;
Γεμίζει πλεονάσματα, τα οποία θα τα κατευθύνει στις δεύτερες και τρίτες αναθέσεις κι έτσι θα περιορίσει στο ελάχιστο τον αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών.
Διαμορφώνει μέσα στην εκπαίδευση μία μεγάλη δεξαμενή εκπαιδευτικών με ελάχιστες ώρες, πάνω από το κεφάλι των οποίων θα στριφογυρίζει η απειλή μιας πιθανής διαθεσιμότητας τύπου Αρβανιτόπουλου – 2013
Με λίγα λόγια, σε πρώτη φάση το υπουργείο Παιδείας ουσιαστικά και τυπικά “σβήνει” από τους καταλόγους των αναπληρωτών τους καθηγητές των παραπάνω ειδικοτήτων και δημιουργεί τεχνητή παραγωγή υπεραριθμιών με δραστική επιδείνωση των εργασιακών συνθηκών των μονίμων καθηγητών.
Η λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου»:
Η λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου» ξεκίνησε με την πρώτη πράξη επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας που ήταν 2 ώρες για την Α’ τάξη, γίνεται τώρα πια 1 ώρα για την Α’ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του μαθήματος είναι πια παραπάνω από εμφανής.
Στο εσπερινό Γυμνάσιο, το μάθημα της Βιολογίας μειώνεται κατά 1 ώρα στην Α’ τάξη, καθώς από 2ώρο γίνεται 1ώρο.
Στο Λύκειο, στην Α’ τάξη, μειώνεται κατά 1 ώρα το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας και καταργούνται τα μαθήματα επιλογής Καλλιτεχνική Παιδεία, Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, καθώς και το μάθημα των Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων.
Στη Β’ τάξη, καταργείται το μάθημα Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία, μειώνεται κατά 1 ώρα το μάθημα της Φυσικής, ενώ καταργείται το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και στη θέση του μπαίνουν τα Λατινικά.
Στη Γ’ τάξη, εισάγεται το κόντρα μάθημα (Μαθηματικά ή Ιστορία ανάλογα με τον Προσανατολισμό) και καταργούνται τα Μαθήματα Επιλογής Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο όπως, επίσης, και η 2η ξένη Γλώσσα (Γερμανικά/Γαλλικά).
Τα 7ωρα μαθήματα του Προσανατολισμού γίνονται 6ωρα, ενώ το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθίσταται από τα Λατινικά από το 2021 – 22. Το Υπουργείο Παιδείας εξαφανίζει ένα ολόκληρο μάθημα από το Γυμνάσιο (Οικιακή Οικονομία).
Καταργεί επί της ουσίας τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο.
Το πλέον απίστευτο των νέων ωρολογίων προγραμμάτων είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.
Διαδικασία ξαφνικού “θανάτου” για χιλιάδες εκπαιδευτικούς
Με προφορική εντολή (!) σε όλα τα ΠΥΣΔΕ της χώρας ακυρώνονται ΟΛΕΣ οι φετινές τοποθετήσεις σε οργανικές που έγιναν βάσει των κείμενων διατάξεων (ν.1566/1985, ΠΔ50/96, ΠΔ100/97, κ.ά.). Το Υπουργείο ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ζητάει από τα ΠΥΣΔΕ να επανυπολογιστούν όλες οι φετινές οργανικές, κενά, κτλ από την αρχή με βάση τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίων-Λυκείων που παρουσιάστηκαν αιφνιδιαστικά προχτές. Στην ουσία, το Υπουργείο διατάζει τα ΠΥΣΔΕ της χώρας ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ και εν μέσω Πανελληνίων να θεσμοποιήσουν επίσημα και άμεσα την εξόντωση-εξαέρωση των συναδέλφων Κοινωνικών Επιστημών – ΠΕ78, Καλλιτεχνικών – ΠΕ08, και άλλων ειδικοτήτων.
Οι εκπαιδευτικοί θα βρεθούν σε ένα ριζικά διαφορετικό τοπίο τον Σεπτέμβρη. Εξόντωση των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας, Τράπεζα Θεμάτων, Λύκειο-εξεταστικό κάτεργο, Αξιολόγηση σχολείου και εκπαιδευτικών που θα δημοσιοποιείται πλέον στο διαδίκτυο, όλα αυτά, δηλαδή, που πριμοδοτούν το τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων και την αναδιάρθρωση της δημόσιας εκπαίδευσης στη γραμμή του φθηνού, πειθαρχημένου και ιδιωτικοποιημένου κατ΄επίφαση δημόσιου σχολείου γίνονται πραγματικότητα.
ΠΗΓΗ: e-prologos.gr