Η πορεία της εκπαίδευσης ενός ηθοποιού
Της ηθοποιού και σκηνοθέτιδας, Μάνιας Παπαδημητρίου
Η πορεία της εκπαίδευσης ενός ηθοποιού είναι η εξής.
Στα 3 του παίζει με τα αντικείμενα – παιχνίδια του και ίσως ποζάρει χωρίς να το ξέρει στο φακό.
Έπειτα απλώνει τα χέρια του ακούγοντας τη μουσική. Αργότερα ανακαλύπτει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φύλου του αλλά ακόμα μπαινοβγαίνει στο ρόλο του παιδιού και τον καινούριο.
Ο κόσμος των άλλων τον καθορίζει ως προς την κατά κόσμον συμπεριφορά. Και είναι στη δραματική σχολή που ανακαλύπτει πως πρέπει να τα πετάξει όλα από πάνω του και να ξαναρχίσει να παίζει σαν παιδί, αλλά με ισχυρότερη φωνή και χειρονομία για να κατακτήσει το χώρο.
Χωρίς τα τρία χρόνια της σχολής και την πρακτική εξάσκηση στους ρόλους δεν γινεται να κατανοήσει τι πρέπει να κάνει για να μπαινοβγαίνει στους ρόλους, δηλαδή στις διαφορετικές πλευρές του εαυτού του.
Αν καταργήσουμε την εκπαίδευση (εκεί που πρακτικά μας οδηγείτε με τα νομοσχέδιά σας) τότε δεν θα έχουμε ηθοποιούς, αλλά άτσαλους ενήλικες που παιδιαρίζουν.