ΒριλήσσιαΔήμοιΙστορία

Η Ιστορία “λέει” την αλήθεια

Η Ναυτική βάση μέσα από τις δεκαετίες αποκαλύπτει πρόσωπα και καταστάσεις

Ø Η Ναυτική Βάση των Βριλησσίων, έκτασης 52 στρ., χρησιμοποιήθηκε ως
βάση επικοινωνιών υποστήριξης της αμερικανικής βάσης Νέας Μάκρης.

Ø Το 1987 κηρύχθηκε, «χώρος κοινοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων
κοινόχρηστου πρασίνου 30 στρ.» με όρους δόμησης, παραμένοντας όμως
στην ιδιοκτησία του Ναυτικού και φυλασσόταν.

Ø Το 2001, αποφασίζεται από την τότε κυβέρνηση, (Ολυμπιακός Νόμος), ένα
μέρος της έκτασης, να γίνει κέντρο διανομής ηλεκτρικού ρεύματος, εν όψει
των Ολυμπιακών του 2004. Με τον ίδιο Νόμο, τροποποιείται το ΓΠΣ και
χωροθετείται και η χρήση Αμαξοστασίου.

Ø Η τοπική κοινωνία αντιδρά και δίνεται η ευκαιρία στον τότε δημοσιογράφο,
Αρ. Ντινόπουλο, να πρωτοστατήσει επικοινωνιακά και να γίνει υποψήφιος
δήμαρχος. Με το θέμα να κυριαρχεί προεκλογικά, κέρδισε τις εκλογές του
2002.

Ø Το 2003 εκδικάζεται η υπόθεση στο ΣτΕ το οποίο, κηρύσσει αυθαίρετο
τον υποσταθμό και ακυρώνει την τροποποίηση του ΓΠΣ. Εντωμεταξύ, ο
υποσταθμός έχει ήδη κατασκευαστεί. Ακολούθησαν κι άλλες αποφάσεις προς
εφαρμογή της καταδικαστικής απόφασης του ΣτΕ (3144/2004), για τη ΔΕΗ,
και για το Υπουργείο Περιβάλλοντος, που όμως δεν εφαρμόστηκαν.

Ø Το 2008, ο Δήμαρχος Κ. Ιωαννίδης, (διάδοχος του κ. Ντινόπουλου που
από τo 2006 αποχώρησε για την Βουλή), και με τη σύμφωνη γνώμη όλων
των παρατάξεων, πλην εκείνης του πρώην Δημάρχου κ. Στ. Λώλα, απέρριψε
την πρόταση της ΔΕΗ για αντισταθμιστικά οφέλη, αξίας 5
εκατομμυρίων ευρώ, μέσω τα υπογειοποίησης όλου του δικτύου
ρεύματος της πόλης.

Ø Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Ιωαννίδης, αρνήθηκε ως Δήμαρχος την
νομιμοποίηση του υποσταθμού της ΔΕΗ στην αναθεώρηση του ΓΠΣ, την
οποία είχε υπερψηφίσει ως μέλος, την ίδια περίοδο, της διοίκησης του
Οργανισμού Ρυθμιστικού Αθήνας (ΟΡΣΑ).

Ø Tην ίδια χρονιά όμως, ο Δήμος ξεκινάει την αναθεώρηση ΓΠΣ.
Παραχωρούνται και τα υπόλοιπα στρέμματα της έκτασης και χωροθετείται και
ο παράνομος υποσταθμός.

Ø Ένα χρόνο αργότερα, το 2009, προεκλογικά, επί Δημαρχίας Ιωαννίδη,
αποφασίζεται η μεταφορά στη Ναυτική Βάση, του Αμαξοστασίου και του
ΣΜΑ, για την συγκέντρωση και μεταφορά κλαδεμάτων και ογκωδών
αντικειμένων.

Ø Το 2011 με τον «νόμο Παπακωνσταντινου», (4001), δίνεται η δυνατότητα
χωροθέτησης υποσταθμών παντού.

Ø Το 2012, η ΔΕΗ (η οποία ιδιωτικοποιείται εκείνη την περίοδο) επανέρχεται
με την αντισταθμιστική πρόταση, θέλοντας προφανώς στην νέα περίοδο που
δεν θα ανήκει αποκλειστικά στο δημόσιο, να λύσει τις εκκρεμότητές της, αλλά
και πάλι δεν προκύπτει αποτέλεσμα. Ο υποσταθμός μένει χωρίς ο Δήμος να
λάβει τα αντισταθμιστικά.

Ø Το 2015, ο νεοεκλεγμένος τότε Δήμαρχος, Ξένος Μανιατογιάννης ξεκίνησε
την επίσπευση της τροποποίησης του ΓΠΣ, καθώς χωρίς εγκεκριμένο ΓΠΣ,
κανένα σχέδιο, δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί. Η τροποποίηση η οποία, έως
το 2014, «σερνόταν» για χρόνια, ολοκληρώνεται το φθινόπωρο, όπως, εκ
νέου διαβεβαίωσε τον Δήμαρχο, το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Ø Το 2018, δημοπρατήθηκε με διεθνή διαγωνισμό, έργο συνολικής
αναβάθμισης του Πάρκου «Μαρία Κάλλας». Οι εργασίες βρίσκονται στο τελικό
στάδιο, ενώ ήδη έχει ανοίξει για χρήση και για την εξυπηρέτηση των αναγκών
αναψυχής των δημοτών.

Show More

Related Articles

Back to top button