ΠολιτισμόςΘέατροΕιδήσεις

“Ακρότητες”: Ψυχολογικό θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις στο θέατρο “Κάτω απ’ τη Γέφυρα”

Το πολυβραβευμένο έργο του Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε, σκηνοθετεί ο Νίκος Δαφνής

Η σκηνή του “Πίσω Χώρου” του θεάτρου “Κάτω από τη Γέφυρα” φιλοξενεί το πολυβραβευμένο έργο του Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε”Ακρότητες”, σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη και σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή με τους Θοδωρή Αντωνιάδη, Ελεονώρα Αντωνιάδου, Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου και Σοφία Αγγελικοπούλου.

Το έργο αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας (Ελεονώρα Αντωνιάδου) στο σπίτι της οποίας μπαίνει ένας άνδρας (Θοδωρής Αντωνιάδης) για να τη βιάσει, εκείνη ωστόσο καταφέρνει να τον εξουδετερώσει δένοντάς τον χειροπόδαρα και σχεδόν τυφλό αρχίζει να τον βασανίζει απάνθρωπα. Οι ρόλοι μοιάζουν να αντιστρέφονται.

Όταν εμφανίζονται στη σκηνή οι δυο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας (Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, Σοφία Αγγελικοπούλου), αρχίζει για τους θεατές η “ανάγνωση” του έργου, που δεν σχετίζεται με την “δημοφιλία” της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού. Η ηρωίδα διεκδικεί την αποδοχή της πράξης της άλλά δεν θα την έχει. Η μια από τις φίλες της (που βιάστηκε όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να το ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού “…υπάρχουν νόμοι που πρέπει να τηρούνται”.

Κυνικός, χειριστικός και επικίνδυνα πειστικός, ο επίδοξος βιαστής εκλιπαρεί για τη συμπάθεια τούς, με επιχειρήματα που φαίνονται λογικά, αφού ο ίδιος είναι οικογενειάρχης, χωρίς σεξουαλικά απωθημένα και χωρίς κανένα λόγο για να προβεί σε αυτήν την πράξη.

Ισχυρίζεται ότι εκείνη φταίει λόγω της προκλητικής της εμφάνισης και της οικειότητας που του έδειξε. Εξάλλου, ο βιασμός δεν συνέβη και η απόπειρα δεν αποδεικνύεται. Αντίθετα, ο ίδιος είναι άγρια χτυπημένος και σχεδόν τυφλός. Κάπως έτσι δημιουργείται το αδιέξοδο σε αυτήν την ιστορία, φέρνοντάς μας στο μυαλό αντίστοιχες περιπτώσεις από την επικαιρότητα.

Ο σκηνοθέτης Νίκος Δαφνής σημειώνει

“Στο έργο και στην παράστασή μας είναι διάχυτη η ακραία βία. Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος. Επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε στον λιλιπούτειο και ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό “Πίσω Χώρο”, όπου η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που -χωρίς να είναι αυτοσκοπός μας- διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου. Επιτρέψτε μας, να αναφέρουμε ένα απόσπασμα του θεατρολόγου Σάββα Κυριακίδη, σε τοποθέτησή του για το συγκεκριμένο έργο: “Οι “Ακρότητες”, ξεπερνούν τη διάσταση ενός σχολίου πάνω στο αποτρόπαιο θέμα της άσκησης της βίας και ανοίγουν μια πολυπλοκότερη και σαφώς πιο ενδιαφέρουσα κριτική των παραμέτρων του κοινωνικού ιστού”. Αυτή η θέση συμπυκνώνει και την σκηνοθετική γραμμή της παράστασής μας”.

Τα σκηνικά υπογράφει η Ελένη Σουμή, τα κοστούμια η Ελένη Παπαδοπούλου, η μουσική επιμέλεια είναι της Κωνσταντίνας Σαραντοπούλου και οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη.

Photo Credits: Σπύρος Περδίου.

Πηγή: athinorama.gr

Show More

Related Articles

Back to top button