ΕκπαίδευσηΝέαΕιδήσεις

Ν. Κεραμέως: Επιστρέφει η ιστορία της “εθνικής συνείδησης”

Με μία σύντομη αναφορά στο τέλος ενός ΦΕΚ, η Νίκη Κεραμέως, χωρίς ενημέρωση, χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση, χωρίς εξηγήσεις, κάνει την από καιρό «εξαγγελία» της πράξη, βάζοντας τέλος στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Ιστορίας για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, που είχαν δημιουργηθεί από μια καταρτισμένη ομάδα ιστορικών και εκπαιδευτικών που είχε συγκροτήσει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής επί της προηγούμενης κυβέρνησης. Έτσι, επανέρχονται τα προγράμματα σπουδών του 2002 και 2003 για το μάθημα της Ιστορίας σε Λύκεια και Γυμνάσια, με τη δήλωση της υπουργού πριν ακόμη γίνει υπουργός «η Ιστορία δεν πρέπει να έχει χαρακτήρα κοινωνιολογικό αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση», να γίνεται πράξη.

Σε ΦΕΚ της 17ης Σεπτέμβρη που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, ορίστηκαν τα «νέα» προγράμματα σπουδών (που η εφαρμογή τους ξεκινά από τη φετινή χρονιά, παρά το γεγονός ότι ήδη έχει ξεκινήσει η σχολική χρονιά) για μία σειρά από μαθήματα σε Λύκειο και Γυμνάσιο, μεταξύ αυτών η Ιστορία.

Χωρίς ενημέρωση, χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση και με μία σύντομη, τυπική αναφορά, ανακοινώνεται από την υφυπουργό ότι τα νεώτερα προγράμματα σπουδών Ιστορίας για τις συγκεκριμένες τάξεις που είχαν δημιουργηθεί από ομάδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτική και είχαν «περάσει» από τη Βουλή πέρυσι τον Μάιο καταργούνται και επανέρχονται αυτά που προϋπήρχαν, δηλαδή αυτά του 2003. Τα προγράμματα αυτά, εφόσον εγκρίθηκαν πέρυσι τον Μάιο από τη βουλή η φετινή σχολική χρονιά θα ήταν επί της ουσίας η πρώτη που θα εφαρμοζόντουσαν.

Τα προγράμματα σπουδών που καταργεί τώρα το υπουργείο, επαναφέροντας αυτά του 2003, δημιουργήθηκαν από μία επιστημονική επιτροπή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και εισήγαγαν νέα φιλοσοφία στη διδασκαλία του μαθήματος. Στην επιτροπή κατάρτισης των προγραμμάτων συμμετείχαν έξι πανεπιστημιακοί (Πολυμέρης Βόγλης, Κώστας Κασβίκης, Γιώργος Κόκκινος, Χριστίνα Κούλουρη, Αγγελος Παληκίδης, Βασίλης Τσάφος) καθώς και αρκετοί εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Τα προγράμματα σπουδών της Ιστορίας που καταργήθηκαν παρουσίαζαν κρίσιμα θέματα όπως οι γενοκτονίες, η παγκοσμιοποίηση, το Ολοκαύτωμα, ο συνδικαλισμός, τα δικαιώματα των μειονοτήτων, η σύγχρονη μετανάστευση. Δινόταν έμφαση στη διεθνή Ιστορία (κοινωνική και πολιτισμική) ενώ όσον αφορά την ελληνική Ιστορία δινόταν περισσότερη έμφαση στα γεγονότα που συνδέονται με τον εμφύλιο πόλεμο, αλλά και μετέπειτα τις περιόδους δικτατορίας, μεταπολίτευσης.

Παράλληλα, άλλαζε φιλοσοφία και μέθοδο η διδασκαλία του μαθήματος «με στόχο την αποφυγή της παπαγαλίας και την απόκτησης ιστορικής σκέψης και συνείδησης από τους μαθητές», όπως σημείωνε κατά την παρουσίαση τους η επιστημονική ομάδα.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι δεν έκανε καθόλου εντύπωση η συγκεκριμένη κίνηση του υπουργείου, καθώς επί της ουσίας αποτελεί εξαγγελία της Νίκης Κεραμέως η οποία τον Σεπτέμβρη του 2019 δήλωνε χαρακτηριστικά «η Ιστορία δεν πρέπει να έχει χαρακτήρα κοινωνιολογικό αλλά να αναπτύσσει την εθνική συνείδηση».

ΠΗΓΗ: thepressproject.gr

Tags
Show More

Related Articles

Close