Γερακας-ΠαλλήνηΚοινωνίαΝέα

Ανάπλαση-πεζοδρόμηση της Μαραθώνος από Γέρακα έως Παλλήνη

Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών του ΣΒΑΚ του Δήμου Παλλήνης, που προβλέπει τη μεγάλη παρέμβαση

  • Εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών του ΣΒΑΚ του Δήμου Παλλήνης, που προβλέπει τη μεγάλη παρέμβαση στην λεωφόρο Μαραθώνος, με απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Στο προγραμματισμό των δράσεων του Δήμου περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων και η παρέμβαση στη λεωφόρο Μαραθώνος, από τη λεωφόρο Σπάτων έως την οδό Πογωνίου, με σύνδεση στην Περιφερειακή Υμηττού, με δράσεις όπως η διαπλάτυνση πεζοδρομίων, η αναβάθμιση του αστικού εξοπλισμού και η δημιουργία ποδηλατοδρόμου.

Στόχος είναι να ενοποιηθεί το κέντρο της Παλλήνης με το κέντρο του  Γέρακα, με μία ανάπλαση που θα εξασφαλίσει περισσότερο χώρο στους πεζούς και στο ποδήλατο.

Με αφορμή την έγκριση του Σχεδίου, ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε:

«Με την έγκριση ενός ακόμη ΣΒΑΚ, του Σχεδίου του Δήμου Παλλήνης, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για τη βελτίωση της ασφάλειας και της προσβασιμότητας των πεζών στις οδικές υποδομές, καθώς και τον ευάλωτων χρηστών, με ειδικό σχεδιασμό για τα ΑμεΑ και τους μαθητές.  Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι αρωγός στην προσπάθεια των Δήμων να αναβαθμίσουν το αστικό περιβάλλον, προάγοντας τη βιώσιμη κινητικότητα».

Σύμφωνα με τον Δήμο Παλλήνης, το ΣΒΑΚ αποτελεί το οραματικό σχέδιο της Δημοτικής Αρχής Παλλήνης για τη διαμόρφωση της -ενιαίας- πόλης, της επόμενης 20ετίας και προβλέπει μεγάλες και εμβληματικές αναπλάσεις – ενοποίηση κέντρων Παλλήνης και Γέρακα – ηλεκτροκίνηση – νέα οδικά έργα – χώρους στάθμευσης καθώς και πλήρες δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Ήδη, έργα που προβλέπονται από το ΣΒΑΚ, έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται από τον Δήμο Παλλήνης.

Συνοπτικά, τα έργα που προτείνει το ΣΒΑΚ του Δήμου Παλλήνης, είναι, με σειρά ωριμότητας υλοποίησης, τα εξής:

  1. Δημιουργία νέων οδικών, κυκλικών κόμβων, σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας. Έργο που ήδη έχει ξεκινήσει να υλοποιείται.
  2. Προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αρχής γενομένης από τα δημοτικά οχήματα και δημιουργία σημείων φόρτισης.
  3. Μεγάλες και ριζικές αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις στα πυκνοδομημένα κέντρα Γέρακα και Παλλήνης.
  4. Εκτεταμένες αναπλάσεις κοινόχρηστων χώρων και παραρεμάτιων περιοχών καθώς και ανάδειξη περιπατητικών διαδρομών (πχ Ανθούσας). Ήδη, ο Δήμος Παλλήνης έχει εκπονήσει μελέτες τις οποίες έχει υποβάλλει προς χρηματοδότηση και ετοιμάζονται και νέες.
  5. Κατασκευή και λειτουργία νέων χώρων στάθμευσης.
  6. Αποκατάσταση προβλημάτων προσβασιμότητας ΑΜΕΑ σε πεζοδρόμια και δημιουργία ασφαλών Σχολικών Διαδρομών. Ήδη, η σύνταξη της μελέτης είναι σε εξέλιξη.
  7. Κατασκευή πλήρους και ενιαίου δικτύου ποδηλατοδρόμων σε όλη την έκταση της πόλης.
  8. Δημιουργία θυλάκων ήπιας κυκλοφορίας στις πυκνοδομημένες περιοχές.
  9. Δράσεις ευαισθητοποίησης (ενημέρωση πολιτών, ευρωπαϊκά εθνικά συνέδρια, ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας).
  10. Πρόταση του Δήμου για αύξηση συχνοτήτων δρομολογίων και δημιουργία νέων γραμμών ΟΑΣΑ, ή αναθεώρηση γραμμών  (Ανθούσα, Γέρακας, Παλλήνη). Βελτίωση της πληροφόρησης και αναμονής επιβατών (έξυπνες στάσεις), εκσυγχρονισμός στόλου οχημάτων.
  11. Δρομολόγηση συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων για δυνατότητα ενοικίασης.
  12. Ήπιες παρεμβάσεις για συνύπαρξη αυτοκινήτων – ποδηλάτων σε δευτερεύοντες οδούς. Το έργο έχει ήδη ξεκινήσει πιλοτικά.
  13. Δημιουργία χώρων park and ride και bike and ride, πιάτσας ταξί (Κέντρο Κινητικότητας) πλησίον Σταθμών Μετρό/Προαστιακού Σιδηρόδρομου
  14. Ανάδειξη της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Λαυρίου σε πράσινη διαδρομή για πεζούς και ποδηλάτες, σε όλη την έκταση του Δήμου.
  15. Εφαρμογή νέων τεχνολογιών (GIS), εφαρμογές «έξυπνων», καινοτόμων λύσεων για την κυκλοφορία – δυναμική ενημέρωση κυκλοφοριακών συνθηκών.
  16. Εμβληματική Ανάπλαση της Λεωφ. Μαραθώνος: Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο μητροπολιτικής σημασίας, το οποίο προτείνεται τεκμηριωμένα, από τον Δήμο Παλλήνης, αλλά θα πρέπει να υλοποιηθεί με τη συνεργασία των αρμόδιων φορέων της Πολιτείας.  Προτείνεται η πεζοδρόμηση, κατασκευή ποδηλατόδρομου και μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας. Η παρέμβαση θα εκτείνεται σε μήκος 3,5 χλμ.
  17. Σημαντικό στοιχείο για την πλήρη εφαρμογή του ΣΒΑΚ είναι και το έργο κατασκευής του Μετρό στον Γέρακα, το οποίο αποτελεί πάγιο και διαχρονικό αίτημα του Δήμου Παλλήνης και πρόσφατα ο Δήμαρχος Παλλήνης Θανάσης Ζούτσος επέδωσε πλήρη φάκελο τεκμηρίωσης του έργου στον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Στον σχεδιασμό θα συμπεριλεφθεί και ο προβεβλόμενος σταθμός του Προαστιακού στην πλατεία του Γέρακα αλλά και η στάση στον Άγιο Ισίδωρο, κοντά στο Εκπτωτικό Χωριό, στο πλαίσιο της επέκτασης του Προαστιακού προς Ραφήνα.

 

Show More

Related Articles

Back to top button