ΑπόψειςΠεριβάλλονΝέαΕιδήσεις

Επιστολή διαμαρτυρίας Γ. Κατωπόδη: “Αποθαρρύνει η ισχύουσα νομοθεσία και η νέα τιμολόγηση την πρόληψη απορριμάτων και την ανακύκλωση”

Επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλε ο Δήμαρχος Βύρωνα κ. Γρηγόρης Κατωπόδης στον Υπουργό ΠΕΝ Κωστή Χατζηδάκη, τον Περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη, τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Πρόεδρο της ΠΕΔΑ, Γιώργο Μαρκόπουλο και τον Πρόεδρο του ΕΣΔΝΑ, Βασίλη Κόκκαλη.

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Βύρωνα παρότι τόσο στις ευρωπαϊκές οδηγίες όσο και στην εθνική νομοθεσία η πρόληψη και η ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή θεωρούνται τα πιο σημαντικά στάδια εν τούτοις αποθαρρύνονται από την ισχύουσα νομοθεσία και τον νέο κανονισμό τιμολόγησης.

Ο Δήμαρχος επεσήμανε ότι δημιουργείται αντικίνητρο για το διαχωρισμό των καθαρών πράσινων (κλαδεμάτων) ενώ επιβαρύνονται οικονομικά όσοι Δήμοι επιλέξουν να κάνουν διαλογή στην πηγή και να εγκαταλείψουν το αποτυχημένο σύστημα του μπλε κάδου.

Επιπλέον καταγγέλλει ότι οι κάτοικοι των ακριβότερων περιοχών πληρώνουν λιγότερα χρήματα για τα σκουπίδια που παράγουν, παρότι παράγουν πολλαπλάσια σκουπίδια σε σχέση με τους κατοίκους άλλων περιοχών.

Η επιστολή συνοδεύεται με έκθεση τεκμηρίωσης και αναλυτικές προτάσεις που θα εξασφαλίσουν την ίση μεταχείριση των πολιτών, την μείωση των αποβλήτων, την αποσυμφόρηση της Φυλής και την προστασία του περιβάλλοντος.

Διαβάστε όλη την επιστολή:

Ισχύουσα νομοθεσία και τιμολόγηση αποθαρρύνουν την πρόληψη και την ανακύκλωση. Τι διαπιστώνει και τι διεκδικεί ο Δήμος Βύρωνα.
Η χώρα μας είναι ουραγός στα ποσοστά ανακύκλωσης λόγω διαχρονικών πολιτικών επιλογών που εμποδίζουν επί της ουσίας τόσο τους πολίτες όσο και τους Δήμους να μειώσουν τα παραγόμενα απόβλητα. Η γνωστή ιεράρχηση που θεωρητικά προβλέπεται τόσο στις ευρωπαϊκές οδηγίες όσο και στην εθνική νομοθεσία και αφορά πρώτα την πρόληψη και στη συνέχεια την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή, την ανάκτηση και την τελική διάθεση, όχι μόνο δεν ενθαρρύνεται αλλά αναστρέφεται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία και τον νέο κανονισμό τιμολόγησης του ΕΣΔΝΑ.
Συγκεκριμένα, στην μέθοδο κοστολόγησης δεν λαμβάνεται υπόψη η ετήσια παραγωγή απορριμμάτων ανά κάτοικο. Επιπλέον τα πράσινα απόβλητα (κλαδέματα) μετρούνται στο ποσοστό ανακύκλωσης κάθε Δήμου και οδηγούν σε έκπτωση στην τιμή διάθεσης όλων των αποβλήτων. Εμφανίζεται λοιπόν το εξής παράδοξο και καταφανώς άδικο: οι κάτοικοι των ακριβότερων περιοχών του λεκανοπεδίου με υψηλό ποσοστό πρασίνου, να πληρώνουν λιγότερα ευρώ ανά κιλό για τα σκουπίδια που παράγουν, παρότι παράγουν πολλαπλάσια σκουπίδια σε σχέση με τους κατοίκους άλλων περιοχών.
Ο νέος κανονισμός τιμολόγησης παρουσιάζει και άλλα προβληματικά σημεία. Ενώ μέχρι τώρα υπήρχε κίνητρο για να παραδίδονται τα πράσινα καθαρά (μηδενική χρέωση) και αντικίνητρο για να παραδίδονται μαζί με σκουπίδια (διπλάσια χρέωση), αυτό καταργείται και δημιουργείται κίνητρο (μισή χρέωση) για την ανάμιξη με σκουπίδια!
Το σοβαρότερο όμως πρόβλημα που εμποδίζει την ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή είναι η χρέωση των ανακυκλώσιμων που παραδίδονται διαχωρισμένα! Έτσι επιβραβεύεται το αποτυχημένο σύστημα των μπλε κάδων αφού όσα ανακυκλώσιμα ανακτηθούν από τα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών δεν κοστολογούνται.
Ο Δήμος Βύρωνα προσπαθεί μέσα από ένα αντίξοο θεσμικό περιβάλλον να πραγματοποιήσει ανακύκλωση με διαλογή στη πηγή. Διεκδικούμε χαμηλότερη χρέωση ανάλογα με τις ποσότητες απορριμμάτων ανά κάτοικο, τιμολογιακά κίνητρα για την παράδοση καθαρών πρασίνων και για τη διαλογή στην πηγή, απόδοση στους Δήμους της εισφοράς ανακύκλωσης ανάλογα με τις ποσότητες που ανακυκλώνουν, πολεοδομικές ρυθμίσεις για να χωροθετηθούν οι απαραίτητες δημοτικές και διαδημοτικές εγκαταστάσεις διαχείρισης. Διαφορετικά οι πολίτες της Αττικής θα συνεχίσουν να πληρώνουν για μια ανακύκλωση που δε γίνεται και για τα υπέρογκα ανταποδοτικά που αποδίδονται στη Φυλή, προκειμένου να συντηρείται και να επεκτείνεται ο ΧΥΤΑ σε βάρος του περιβάλλοντος, της δημόσιας υγείας και της οικονομίας.
Σας υποβάλλουμε την πλήρη έκθεση με τις διαπιστώσεις και τις προτάσεις μας.
Με τιμή,
Ο Δήμαρχος Βύρωνα
Άκης Κατωπόδης”

Ισχύουσα νομοθεσία και τιμολόγηση αποθαρρύνουν την πρόληψη και την ανακύκλωση.
Τι διαπιστώνει και τι διεκδικεί ο Δήμος Βύρωνα

Η χώρα μας είναι ουραγός στα ποσοστά ανακύκλωσης λόγω διαχρονικών πολιτικών επιλογών που εμποδίζουν επί της ουσίας τόσο τους πολίτες όσο και τους Δήμους να μειώσουν τα παραγόμενα απόβλητα. Η γνωστή ιεράρχηση που θεωρητικά προβλέπεται τόσο στις ευρωπαϊκές οδηγίες όσο και στην εθνική νομοθεσία και αφορά πρώτα την πρόληψη και στη συνέχεια την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή, την ανάκτηση και την τελική διάθεση, όχι μόνο δεν ενθαρρύνεται αλλά αναστρέφεται με βάση την ισχύουσα νομοθεσία και τον νέο κανονισμό τιμολόγησης του ΕΣΔΝΑ.

  1. Σχετικά με την πρόληψη παραγωγής απορριμμάτων :
    Τόσο με την ισχύουσα νομοθεσία όσο και με τον κανονισμό τιμολόγησης του ΕΣΔΝΑ, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για ενθάρρυνση της υψηλότερης ιεραρχικά διαδικασίας που είναι η πρόληψη παραγωγής απορριμμάτων. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι στην μέθοδο κοστολόγησης δεν λαμβάνεται υπόψη, η ετήσια παραγωγή απορριμμάτων ανά κάτοικο.
    «Πληρώνω λιγότερα όσο πετάω περισσότερα»
    Πολύ συχνά γίνεται επίκληση της αρχής «πληρώνω όσο πετάω» για την εφαρμογή συστημάτων τιμολόγησης. Με τον νέο κανονισμό τιμολόγησης του ΕΣΔΝΑ ωστόσο αυτή η αρχή όχι μόνο καταργείται αλλά αντιστρέφεται. Τα πράσινα απόβλητα (κλαδέματα) συνυπολογίζονται και αυξάνουν το ποσοστό ανακύκλωσης από το οποίο προκύπτει έκπτωση για την τιμή διάθεσης και των σύμμεικτων αποβλήτων. Η έκπτωση λοιπόν που κερδίζουν για τα σύμμεικτα απορρίμματα οι Δήμοι με υψηλό ποσοστό πρασίνου (δηλαδή όσοι έχουν κατοικίες με κήπους, πολλά πάρκα κλπ) οδηγεί στην εξής παράδοξη και καταφανώς άνιση αντιμετώπιση των πολιτών: οι κάτοικοι των ακριβότερων περιοχών να πληρώνουν λιγότερο ανά κιλό και για τα σύμμεικτα σκουπίδια που παράγουν, παρότι παράγουν πολλαπλάσια κιλά σε σχέση με τους κατοίκους άλλων περιοχών.
    Έτσι οι μεγαλύτερες εκπτώσεις της τάξης του 15-20% αφορούν τους Δήμους που έχουν πολύ πράσινο και είναι τα «ακριβά» προάστια ενώ ουραγοί στην ανακύκλωση εμφανίζονται οι πιο υποβαθμισμένοι από πλευράς πράσινου Δήμοι των οποίων οι κάτοικοι καλούνται να πληρώσουν ακριβότερα για την ταφή των απορριμμάτων τους. Δείτε σχετικά τους πίνακες που περιλαμβάνονται στην απόφαση του ΔΣ του ΕΣΔΝΑ για τον κανονισμό τιμολόγησης.
    Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο η παραγωγή των συνολικών απορριμμάτων όσο και η παραγωγή των σύμμεικτων είναι πολύ υψηλή στους Δήμους που προικίζονται με εκπτώσεις.
    Για να γίνει κατανοητό το αποτέλεσμα αυτών των επιλογών, εξετάζουμε παραδείγματα από τους Δήμους των ακριβών προαστίων που εξασφάλισαν και τις μεγαλύτερες εκπτώσεις. Από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στον κανονισμό τιμολόγησης του ΕΣΔΝΑ, προκύπτει ότι στην Αττική συνολικά η συνολική παραγωγή απορριμμάτων το 2018 ήταν 483 κιλά/ κάτοικο.
    Ενδεικτικά οι Δήμοι που εξασφάλισαν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις ήταν:Δήμος με πληθυσμό 40.193: εμφανίζει ποσοστό ανακύκλωσης 24,7, κερδίζει έκπτωση επί της ταφής των σύμμεικτων 20%. Παραγωγή απορριμμάτων το 2018: 614 κιλά (και από αυτά σύμμεικτα: 462) ανά κάτοικο
  2. Δήμος με πληθυσμό 26.567: εμφανίζει ποσοστό ανακύκλωσης 28,7, κερδίζει έκπτωση επί της ταφής των σύμμεικτων 15%. Παραγωγή απορριμμάτων το 2018: 567 κιλά (σύμμεικτα: 373) ανά κάτοικο.
  3. Δήμος με πληθυσμό 48.399: εμφανίζει ποσοστό ανακύκλωσης 17,7 έκπτωση επί της ταφής 10%, παραγωγή απορριμμάτων το 2018: 771 κιλά (σύμμεικτα: 634) ανά κάτοικο.
  4. Δήμος με πληθυσμό 30.754: εμφανίζει ποσοστό ανακύκλωσης 17,6 έκπτωση επί της ταφής 10%, παραγωγή απορριμμάτων ανά κάτοικο και έτος: 561 κιλά (σύμμεικτα: 462) ανά κάτοικο.
    Στον αντίποδα των παραπάνω, ο Δήμος Βύρωνα, που είναι ο μόνος Δήμος που εφαρμόζει το σύστημα «διαλογή στην πηγή» ήδη από το 2008:
    Δήμος Βύρωνα με πληθυσμό 61.308, ποσοστό ανακύκλωσης 5,3%, έκπτωση επί της ταφής 0%, παραγωγή απορριμμάτων ανά κάτοικο και έτος: 333 κιλά (σύμμεικτα: 315).
    Συμπερασματικά αν και ο κάτοικος του Βύρωνα παράγει ετησίως τα μισά ή και λιγότερα απόβλητα σε σχέση με τους κατοίκους Δήμων «ακριβών» περιοχών της Αττικής, εντούτοις πληρώνει κατά πολύ ακριβότερα για την διαχείριση των σύμμεικτων ανά τόνο στον ΧΥΤΑ και το ΕΜΑΚ Φυλής.

2. Σχετικά με την προδιαλογή βιοαποβλήτων
Το κίνητρο για τον διαχωρισμό των βιοαποβλήτων, θα ήταν πιο δίκαιο και ορθολογικό να αφορά όχι την έκπτωση επί του κόστους των σύμμεικτων αλλά την ίδια την τιμολόγηση των βιοαποβλήτων όπως ίσχυε μέχρι πρότινος.
Δυστυχώς ο νέος κανονισμός του ΕΣΔΝΑ δημιουργεί αντικίνητρο για τη χωριστή συλλογή των κλαδεμάτων αφού προβλέπει πώς είτε είναι καθαρά είτε αναμιγμένα με σκουπίδια θα κοστολογούνται με το μισό της τιμής των σύμμεικτων. Η ανατροπή γίνεται φανερή αν συγκριθεί με το προηγούμενο καθεστώς που όχι μόνο όριζε μηδενική τιμή για τα καθαρά κλαδέματα αλλά όριζε διπλάσια τιμή από το σύμμεικτο σε περίπτωση που τα κλαδέματα έρχονταν μαζί με σκουπίδια. Ας σημειωθεί ότι από την νομοθεσία προβλέπεται η δυνατότητα χρήσης συντελεστή από 0 ως 0,5 για τα βιοαπόβλητα και ο νέος κανονισμός επέλεξε τη δυσμενέστερη χρέωση για όλα, είτε είναι κλαδέματα, είτε απόβλητα λαϊκών, είτε κουζίνας και είτε είναι καθαρά είτε είναι αναμιγμένα με σύμμεικτα.
Ο Δήμος Βύρωνα – όπως και άλλοι Δήμοι της Αττικής – κάνει χωριστή συλλογή των κλαδεμάτων και των αποβλήτων λαϊκών αγορών τα οποία καθαρίζει από τυχόν άλλα σκουπίδια που συχνά απορρίπτονται μαζί τους και τα παραδίδει με καθαρότητα σχεδόν 100%. Μέχρι τώρα αυτό γινόταν ατελώς, ενώ όταν παραδίδονταν πράσινα ανακατεμένα με σκουπίδια το κόστος ήταν διπλάσιο από το κόστος ταφής των σύμμεικτων. Με αυτό τον τρόπο όλοι οι Δήμοι είχαν κίνητρο να ξεχωρίζουν τα πράσινα. Τώρα με το νέο κανονισμό τιμολόγησης ορίζεται ότι όλοι πληρώνουν το ίδιο είτε παρέδωσαν καθαρά πράσινα είτε αναμιγμένα με σκουπίδια. Αυτό είναι ένα απαράδεκτο πισωγύρισμα για δύο λόγους:

  • Πρώτον γιατί ουσιαστικά δημιουργεί κίνητρο σε όλους τους Δήμους όχι μόνο να μην καθαρίζουν τα πράσινα αλλά να τα ανακατεύουν με ακόμη περισσότερα σκουπίδια αφού έτσι θα στείλουν ποσότητες σκουπιδιών με κοστολόγηση 0,5 επί του κόστους των σκουπιδιών
  • Δεύτερον γιατί επιβάλλει ποινή στους Δήμους που θα δαπανούν χρήματα των δημοτών τους για να καθαρίσουν και να μεταφέρουν τα πράσινα ξεχωριστά.

3. Σχετικά με την ανακύκλωση σε διακριτά ρεύματα- η περίπτωση του Δήμου Βύρωνα
Η χώρα μας, μετά από πολλά χρόνια εφαρμογής του απολύτως αποτυχημένου όσο και αδιαφανούς συστήματος των μπλε κάδων, έχει πλέον υιοθετήσει θεωρητικά την οδηγία της Ε.Ε. για υποχρεωτική διαλογή στην πηγή ξεχωριστών υλικών. Στην πράξη όμως την εμποδίζει.
Αναφέρουμε την περίπτωση του Δήμου Βύρωνα για να γίνει σαφές μέσω του παραδείγματος πόσα αντικίνητρα έχει για ένα Δήμο η προσπάθεια να κάνει ανακύκλωση και πόσο επιβαρύνει τους δημότες του αντί να τους ωφελήσει.
Ο Δήμος Βύρωνα, από το 2008 με πρωτοβουλία και αγώνα του σωματείου εργαζομένων, κάνει διαλογή ανακυκλώσιμων σε 4 ρεύματα : χαρτί, γυαλί, μέταλλο, αλουμίνιο. Τα ρεύματα αυτά έχουν καθαρότητα 90- 95% λόγω της ανταπόκρισης των πολιτών και των προσπαθειών των εργαζομένων στα συνεργεία συλλογής. Στη συνέχεια ο Δήμος τα συλλέγει και τα παραδίδει στο ΕΜΑ της Φυλής, αφού η Πολιτεία δεν έχει φροντίσει να υπάρχουν εργοστάσια ανακύκλωσης και οι δημοπρασίες για τη διάθεση των υλικών καταλήγουν συνήθως άκαρπες, ή οδηγούν σε συμβάσεις που εγκαταλείπονται, δεδομένης της διαρκούς διακύμανσης και της κρίσης των τιμών τα τελευταία χρόνια.
Από τη διαδικασία αυτή, την οποία επιβαρύνονται εξ’ ολοκλήρου οι δημότες του Βύρωνα, δεν υπάρχει κανένα έσοδο για την κάλυψη έστω και μέρους των εξόδων της αγοράς και της συντήρησης των κάδων, των απορριμματοφόρων, του κόστους ξεχωριστής αποκομιδής και μεταφοράς. Αντίθετα, υπάρχει έσοδο για τον ιδιώτη που λειτουργεί το ΕΜΑ και συνεπώς για τον ΕΣΔΝΑ.
Οι δημότες του Βύρωνα ανταποκρίνονται πολύ καλά στην ανακύκλωση και θα μπορούσαμε άμεσα να αυξήσουμε τις στάσεις και το ποσοστό ανακύκλωσης, αλλά με τις παρούσες συνθήκες αυτό θα σήμαινε αλματώδη αύξηση του κόστους για τους δημότες. Αντί λοιπόν να υπάρχει ένα κίνητρο τόσο :
α. μέσω της απόδοσης στο Βύρωνα μέρους της εισφοράς ανακύκλωσης που στην πραγματικότητα προπληρώνουν οι καταναλωτές, εισπράττουν οι παραγωγοί και μέσω αυτών τα ΣΕΔ (Συστήματα Εναλλακτικής διαχείρισης) όσο και
β. μέσω της επιστροφής μέρους της αξίας των ανακυκλώσιμων που παραδίδουμε στο ΕΜΑ,
ο παρών κανονισμός τιμολόγησης του ΕΣΔΝΑ τιμωρεί κι άλλο τους δημότες που ανακυκλώνουν με διαλογή στην πηγή επιβάλλοντας και κόστος για την παραλαβή των διαχωρισμένων ανακυκλώσιμων με ένα συντελεστή 0,3 επί του κόστους της ταφής των σύμμεικτων. Αντίθετα επιβραβεύει το σύστημα των μπλε κάδων αφού όσα ανακυκλώσιμα ανακτηθούν από τα Κέντρα Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών προφανώς δεν φτάνουν στον ΕΣΔΝΑ και δεν κοστολογούνται.

Προτάσεις:

Α. Είναι αναγκαίο τόσο για λόγους ισονομίας όσο και τήρησης της ιεράρχησης στη διαχείριση των απορριμμάτων, η πρόληψη παραγωγής στερεών αποβλήτων να ενσωματωθεί στην τιμολογιακή πολιτική όλων των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων και στο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων.

Β. Είναι αναγκαίο να καθιερωθούν διαφορετικοί συντελεστές ανάλογα με το βαθμό καθαρότητας των πρασίνων και εν γένει των βιοαποβλήτων ξεκινώντας από τη μηδενική χρέωση αφού η διαχείριση για καθαρά πράσινα είναι εξαιρετικά απλή και τα καθαρά βιοαπόβλητα παράγουν ωφέλιμη πρώτη ύλη (εδαφοβελτιωτικό καλής ποιότητας, καθαρή βιομάζα κλπ). Όσα τιμολογιακά κίνητρα αφορούν τα βιοαπόβλητα ή τα ανακυκλώσιμα δεν πρέπει να οδηγούν σε τιμολογιακή ελάφρυνση των σύμμεικτων.

Γ. Προκειμένου να εκπληρωθεί η εθνική και ευρωπαϊκή κατεύθυνση για διαλογή των ανακυκλώσιμων στην πηγή, προτείνουμε την αλλαγή του κανονισμού τιμολόγησης του ΕΣΔΝΑ έτσι ώστε τα καθαρά ανακυκλώσιμα όχι μόνο να μην επιβαρύνονται με τέλος αλλά να πριμοδοτούνται με την εμπορική τους αξία. Προοπτικά η Πολιτεία πρέπει να εξασφαλίσει την δημιουργία εργοστασίων ανακύκλωσης ώστε να μπορούν οι Δήμοι να διαθέσουν τα ανακυκλώσιμα με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα.

Δ. Επιπλέον προτείνουμε να αποδίδεται στο Δήμο Βύρωνα – και σε κάθε άλλο Δήμο που θα ήθελε να το κάνει- το ποσοστό της εισφοράς ανακύκλωσης που έχουν ήδη καταβάλει οι δημότες με την αγορά των προϊόντων και το οποίο θα αντιστοιχεί στις ποσότητες των υλικών που θα συλλέγει χωριστά, ώστε να μπορέσει να εφαρμόσει Δημοτικό Σύστημα Εναλλακτικής διαχείρισης συσκευασιών. Η σχετική πρόβλεψη υπάρχει στη νομοθεσία αλλά θα παραμένει ανενεργή όσο οι εισφορές ανακύκλωσης αποδίδονται μόνο στα ΣΕΔ όπως η ΕΕΑΑ.

Ε. Ακόμα προτείνουμε να γίνουν πολεοδομικές ρυθμίσεις ώστε να μπορούν να χωροθετηθούν νόμιμα, οι αναγκαίες εγκαταστάσεις για την διαχείριση απορριμμάτων και την διαλογή στην πηγή (αμαξοστάσια, ΣΜΑ/Υ, αποθήκες, πράσινα σημεία, μονάδες κομποστοποίησης κλπ). Με το σημερινό καθεστώς, η μεταφόρτωση και η μεταφορά των υλικών γίνεται σε δύσκολες συνθήκες που δημιουργούν κινδύνους και εμποδίζουν την επέκταση της ανακύκλωσης.

Δ. Τέλος θα θέλαμε να κάνουμε μια πρόταση για τα ανταποδοτικά που εισπράττει ο Δήμος Φυλής (και επιβαρύνουν όλους τους πολίτες της Αθήνας) ώστε να συνεχίζεται η διάθεση των σκουπιδιών στο ΕΜΑΚ και στο ΧΥΤΑ Φυλής που διαρκώς επεκτείνεται. Αν διαθέταμε τα μισά από αυτά που πληρώνουμε για τα ανταποδοτικά του Δήμου Φυλής, για να επιβραβεύουμε την προδιαλογή σε χωριστά ρεύματα, θα είχαμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Αν μάλιστα διαθέταμε και την εισφορά ανακύκλωσης (που μεταφέρεται στους καταναλωτές ως έμμεση φορολογία), για να παραδίδουμε χωριστά ρεύματα καθαρών ανακυκλώσιμων και όχι μέσω των ΣΕΔ που όπως αποδείχθηκε είναι χρυσοπληρωμένα και εντελώς αποτυχημένα, τότε πολύ σύντομα θα είχαμε ελαφρύνει από ένα τεράστιο βάρος τον ΧΥΤΑ Φυλής. Γιατί η υγεία των πολιτών της Φυλής δεν εξαγοράζεται με χρήματα που υποχρεώνονται να πληρώνουν αδρά όλοι οι δημότες της Αθήνας για να συντηρούν αυτό το μεγάλο περιβαλλοντικό έγκλημα.

ΠΗΓΗ: myota.gr

Tags
Show More

Related Articles

Close