Γερακας-ΠαλλήνηΔήμοιΓέρακαςΓέρακας-Παλλήνη-oldΈργαΝέα

Δήμος Παλλήνης: Η ώρα της αποχέτευσης

Σε φάση ολοκλήρωσης ο διαγωνισμός -Στην Διαύγεια η απόφαση της ΕΥΔΑΠ.  «Έως τον Οκτώβριο, υπογράφεται η σύμβαση και ξεκινούν τα έργα» λέει η Εταιρεία.

Στην τελική ευθεία μπαίνει πλέον, οριστικά, το ιστορικό έργο της αποχέτευσης του Δήμου Παλλήνης, το οποίο, αποτελεί και ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα στη χώρα. Είναι επίσης, το πρώτο έργο αποχέτευσης που θα γίνει στην Ανατολική Αττική, για τους βόθρους της οποίας, πληρώνουμε κάθε χρόνο, πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ στην ΕΕ.

Στις 16 Ιουλίου 2020, δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια, η απόφαση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΥΔΑΠ, Χαράλαμπου Σαχίνη, με την οποία, ανακηρύσσεται προσωρινός ανάδοχος του έργου, η κοινοπραξία ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ Δ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ-ΕΛΤΕΡΓΑ ΑΕ.

Με την ίδια απόφαση αποκλείονται οριστικά οι άλλες κοινοπραξίες που διεκδικούσαν το έργο (ΆΚΤΩΡ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ), μετά και τις σχετικές αποφάσεις του ΣτΕ (ΑΝ 91/2020 και 93/2020)  .

Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή Αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ, κ. Κωνσταντίνο Βουγιουκλάκη, με τον οποίο μίλησε η V, “ο διαγωνισμός του έργου βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης του. Απομένει η τυπική διαδικασία κήρυξης του μειοδότη, ως οριστικού. Mε βάση το χρονοδιάγραμμα, το φθινόπωρο θα υπογράψουμε τη σύμβαση και θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Αποτελεί μια απο τις βασικές προτεραιότητες της ΕΥΔΑΠ. Έως το τέλος της χρονιάς, το έργο της αποχέτευσης του Δήμου Παλλήνης, θα είναι μια πραγματικότητα”.

ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, έως το 2024, θα έχει συνδεθεί και το πιο απομακρυσμένο σπίτι. Προβλέπεται η κατασκευή 19,5 χλμ. πρωτεύοντος δικτύου και 152,5 χλμ. δευτερεύοντος δικτύου, δεκατριών (13) συνολικά αντλιοστασίων καθώς και η κατασκευή των συνδέσεων με τα ακίνητα. Το έργο θα καλύψει όλη την Παλλήνη και την Ανθούσα καθώς και τις περιοχές του Γέρακα που βρίσκονται, νοτίως της Αττικής Οδού. Οι περιοχές του Γέρακα, βόρεια του οδικού άξονα, διαθέτουν ήδη αποχέτευση. Όλες αυτές οι περιοχές, που αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος του Δήμου, θα συνδεθούν με την Ψυτάλλεια. Οι περιοχές της Κάντζας-Λεονταρίου, του Αγίου Νικολάου, της Κάτω Μπαλάνας και του Λουτρού θα συνδεθούν με τον ήδη κατασκευασμένο συλλεκτήρα ακαθάρτων της οδού Λαυρίου και εν συνεχεία με το ΚΕΛ Παιανίας-Κορωπίου.

ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΧΗ

Με την εξέλιξη αυτή, μπαίνει τέλος σε ένα «σήριαλ» που ξεκίνησε το 2011, όταν ο Δήμαρχος, Θανάσης Ζούτσος άρχισε την πίεση προς την τότε κυβέρνηση, προκειμένου να αλλάξει όλος ο περιφερειακός σχεδιασμός και να συνδεθεί ο Δήμος με την Ψυτάλλεια και όχι, όπως αρχικώς προβλεπόταν, με το ΚΕΛ Ραφήνας, το οποίο τότε αποτελούσε μόνο μια ιδέα κι ακόμη και σήμερα, δεν έχει υλοποιηθεί.

Παράλληλα, ο Δήμος Παλλήνης ξεκίνησε και ολοκλήρωσε γρήγορα, όλες τις απαραίτητες μελέτες που χρειαζόταν για να υποστηρίξει το αίτημα. Κι όταν αυτό έγινε δεκτό, κατόρθωσε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013, κάτι που θεωρήθηκε ως μεγάλη επιτυχία, αφού έγινε σε μια εποχή βαθιάς ύφεσης και με τα περισσότερα ευρωπαϊκά κονδύλια να κατευθύνονται εκτός Αττικής και σε άλλου είδους έργα.

ΓΙΑΤΙ ΧΑΘΗΚΕ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΟΥ 2014

Κι ενώ όλα έβαιναν καλώς, ένα χρόνο πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2014, προέκυψαν αντιδράσεις από Δήμους του Πειραιά, στη βάση της κλασσικής μικροπολιτικής λογικής των «μαύρων σημαιών» αλλά και της απαίτησης αντισταθμιστικών οφελών. Οι αντιδράσεις αυτές ήταν ικανές, εν όψει προεκλογικής περιόδου, να πιέσουν τον τότε υπουργό Περιβάλλοντος, Γιάννη Μανιάτη ο οποίος τελικώς, έκανε το μικροπολιτικό χατίρι και δεν υπέγραψε την περιβαλλοντική μελέτη του έργου. Το αποτέλεσμα ήταν χαθούν και τα χρήματα που είχαν δεσμευτεί από το ΕΣΠΑ.

Η προσπάθεια του Δήμου για να αποκτήσει αποχέτευση, ξεκίνησε πάλι με την νέα κυβέρνηση, το 2016 ενώ παράλληλα, κατόρθωσε να εξασφαλίσει, εκ νέου ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το έργο. Τα πράγματα αυτή τη φορά κύλησαν, σχετικά ομαλά κι έτσι φτάσαμε στην τελική δημοπράτηση του έργου, το 2018, από την ΕΥΔΑΠ. Ο διαγωνισμός όμως καθυστέρησε να ολοκληρωθεί λόγω του ελέγχου που αποφάσισε να κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε όλες τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες της χώρας, για δημιουργία «καρτέλ» στους διαγωνισμούς μεγάλων έργων. Κατ’ επέκταση, αντίστοιχες μεγάλες καθυστερήσεις καταγράφονται σε όλους τους διαγωνισμούς μεγάλων έργων που «τρέχουν» τα τελευταία δυο χρόνια. Επιπλέον αιτία, αποτέλεσαν οι δικαστικές προσφυγές του ΑΚΤΩΡ και της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, οι οποίες κατέπεσαν τελικά στο ΣτΕ, στις αρχές Ιουνίου.

Όλα αυτά πλέον ανήκουν στο παρελθόν και ο Δήμος Παλλήνης, είναι ένα βήμα πριν γίνει ο πρώτος στην Ανατολική Αττική, που θα πει «αντίο στους βόθρους», για τους οποίους, η χώρα μας πληρώνει κάθε χρόνο, πρόστιμο 7 εκατομμυρίων ευρώ, στην ΕΕ.

1.500 ευρώ το χρόνο, όφελος για κάθε νοικοκυριό

Σε περισσότερα από 1.500 ευρώ τον χρόνο, υπολογίζεται το άμεσο οικονομικό όφελος που θα έχει κάθε νοικοκυριό της Παλλήνης και του Γέρακα, από το έργο της αποχέτευσης και την επακόλουθη εξοικονόμηση της δαπάνης εκκένωσης βόθρων.

Πέραν αυτού, οι δημότες δεν θα επιβαρυνθούν και με το κόστος κατασκευής του έργου, αφού το έργο θα χρηματοδοτηθεί πλήρως μέσω ΕΣΠΑ, με χρηματοδότηση που εξασφάλισε ο Δήμος Παλλήνης, ενώ γίνεται προσπάθεια από το Δήμο να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση και για τις συνδέσεις, οπότε θα απαλλαγούν κι απο αυτό το κόστος, οι κάτοικοι.

Υπολογίζεται, σύμφωνα με το bussiness plan του έργου, ότι πάνω από 5.000 ευρώ θα αναλογούσαν σε κάθε κάτοικο αν το έργο πληρωνόταν από ιδίους πόρους του Δήμου, άρα και των δημοτών, ενώ το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, εκτιμάται ότι θα εκτοξευόταν σε πάνω από 15 χρόνια, καθώς θα ήταν αδύνατο να διατεθεί από τα δημοτικά ταμεία, τόσο μεγάλο ποσό με τη μία.

Tags
Show More

Related Articles

Close