ΚοινωνίαΑλληλεγγύηΕιδήσεις

Το περιοδικό “Σχεδία” απαντά στον νέο εγκλεισμό: «Α», για αγάπη, για αλληλεγγύη, για αξιοπρέπεια.

«Πώς “αυτοαπομονώνεται” και προφυλάσσεται από τον κορωνοϊό ένας άστεγος;» Με αυτό το ερώτημα ξεκινούσε την ανοιχτή πρόσκληση στην ευρύτερη κοινωνία το περιοδικό “Σχεδία”, στα μέσα του περασμένου Μαρτίου, όταν, από την πρώτη μέρα κιόλας εκείνου του πρώτου εγκλεισμού (λόκνταουν), προσκάλεσε την κοινωνία να συμμετάσχει στην καμπάνια  «Να αγαπάς και να αγωνίζεσαι» με στόχο την υποστήριξη κάποιων έστω εκ των πιο φτωχών από τους φτωχούς της πατρίδας μας, τους πωλητές του ελληνικού περιοδικού δρόμου, τους ανθρώπους της «σχεδίας» μας. 

Από το έκτακτο πρόγραμμα βραχείων συνδρομών μέχρι τα κουπόνια τροφίμων και τις «κλήσεις συντροφικότητας» κατέβαλαν μια υπερπροσπάθεια, εν μέσω εξαιρετικά αντίξοων συνθηκών, να μη μείνει κανείς μόνος του σε καμία κρίση.
(περισσότερα για την καμπάνια εδώ.)

 

Ήρθε ο καιρός να επανεργοποιήσει η “Σχεδία” την καμπάνια, και να προσαρμόσει τη σκέψη της  σε αυτή τη νέα πρόκληση του δεύτερου εγκλεισμού. Η «σχεδία» αναστέλλει, προσωρινά, την κυκλοφορία της και μας προσκαλεί, σε αυτή τη δύσκολη, για όλους, συγκυρία, να μην αφήσουμε τους ανθρώπους του ελληνικού περιοδικού δρόμου μόνους τους απέναντι σε αυτή τη νέα κρίση.

Από το Σάββατο 7 Νοεμβρίου, οι άνθρωποι της «σχεδίας» στην Αθήνα (ήδη έχει συμβεί στη Θεσσαλονίκη) αποσύρονται από τους δρόμους, αποκόπτονται από αυτή τη σανίδα ενεργοποίησης και ενδυνάμωσης που είναι η «σχεδία» για εκατοντάδες ανθρώπους όλα αυτά τα χρόνια.

Ένα νέο πρώτο σχέδιο υποστήριξης  εστιάζει σε τέσσερις τομείς δράσεις:

1. Ταχυδρομική σχεδία
Παρέχεται η δυνατότητα αγοράς του τεύχους Νοεμβρίου και η ταχυδρομική αποστολή του για τους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή έχουν (και οι ίδιοι και οι πωλητές) πάψει να κυκλοφορούν στην πόλη.
Σε αυτή την περίπτωση, όπως συμβαίνει και με την πώληση στο δρόμο, από κάθε πώληση, το 62,50% (2,50€ συνολικά, εκ των οποίων τα 1,52€ καθαρά) θα αποτελεί απευθείας έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού (μείον το 50% των ταχυδρομικών τελών).  Στην ιστοσελίδα www.shedia.gr υπάρχουν όλες οι λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει το πρόγραμμα.
Για συνδρομή τώρα, πατήστε εδώ.
2. Κουπόνια τροφίμων

Συγκεντρώνονται κουπόνια τροφίμων τα οποία θα διανεμηθούν ακριβοδίκαια σε όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο δίκτυο πωλητών της «σχεδίας».

3. Επικοινωνία

Οι περισσότεροι πωλητές έχουν καρτοτηλέφωνα. Στις συζητήσεις μαζί τους, μεταξύ άλλων, καταγράφουμε τις εταιρείες τηλεφωνίας που χρησιμοποιεί ο καθένας ώστε να αναζητήσουμε χρόνο/μονάδες για τα κινητά τους. Η τηλεφωνική έστω επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο, με το συνάνθρωπο, είναι το ελάχιστο ώστε κανείς να μη νιώθει μόνος, αόρατος.

4. Συντροφικότητα

Πώς είναι η μέρα του κ. Χρήστου που ζει σε ένα διαμερισματάκι, χωρίς ρεύμα στο Νέο Κόσμο; Για κάποιους, η σημερινή συνθήκη είναι «αυτοαπομόνωση». Για κάποιους άλλους, όμως, είναι αποκλεισμός (και δεν αναφερόμαστε καν στους ανθρώπους που κοιμούνται στο δρόμο και βιώνουν αυτή την ασύλληπτη πρόκληση). Προσκαλούμε τους φίλους και τις φίλες που το επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή ώστε να παίρνουμε ένα τηλέφωνο τους πωλητές για να πούμε δυο λόγια, τι κάνουν, τι κάνουμε, τις ανάγκες, τα νέα μας, για μια «καλημέρα», βρε αδελφέ. Οι περισσότεροι πωλητές της «σχεδίας» βιώνουν έναν πολύ μοναχικό βίο.

5. Άλλο

Αυτά ως αρχή, καθώς η προσπάθεια ακόμη περισσότερων τρόπων ουσιαστικής υποστήριξης συνεχίζεται. Η συμμετοχή της κοινωνίας είναι κυρίαρχο συστατικό σε όλες τις πρωτοβουλίες της «σχεδίας», όλα αυτά τα χρόνια. Σε αυτή τη βάση, κάθε άλλη ιδέα, πρόταση είναι ευπρόσδεκτη.

Κανένας μόνος του σε καμία κρίση.

«Α», για αγάπη, για αλληλεγγύη, για αξιοπρέπεια.

Show More

Related Articles

Back to top button